Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Modelleme | HRT5226 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | FATMAGÜL KILIÇ GÜL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, üç boyutlu modelleme ile ilgili temel tanım ve kavramların verilmesi, verilerin elde edilmesi, işlenmesi ve üç boyutlu modellemesi konularının öğretilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Giriş / İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli / Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi / Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi / Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma / Vektör verilerden üç boyutlu nesne üretme / Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi / Mekanın geometrik tasarımı / Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi / Mekanın üç boyutlu görsel çıktısı / Uygulama örnekleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, üç boyutlu modelleme ile ilgili temel tanım ve kavramları öğrenecektir.
- Öğrenciler, 3 boyutlu modelleme için veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Öğrenciler, üç boyutlu modelleme aşamalarını öğrenecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | N/A |
2 | İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli | N/A |
3 | Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi | N/A |
4 | Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi | N/A |
5 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma | N/A |
6 | Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma | N/A |
7 | Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi | N/A |
8 | Ara sınav | N/A |
9 | Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi | N/A |
10 | Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi | N/A |
11 | Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi | N/A |
12 | Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi | N/A |
13 | Uygulama örnekleri | N/A |
14 | Uygulama örnekleri | N/A |
15 | Uygulama örnekleri | N/A |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 20 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 17 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|