Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Özel Konular | HRT5208 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | MUSTAFA ÜMİT GÜMÜŞAY |
Dersi Veren(ler) | FATMAGÜL KILIÇ GÜL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayar teknolojisinin gösterdiği büyük gelişmeler hayatımıza pek çok işlevsellik kazandırmıştır. CBS de bu işlevselliklerden birisidir. Kullanıcı arayüzleri, CBS için onem teşkil etmektedir. Bu arayüz yazılımlarıyla CBS problemleri daha kolay ve açık bir şekilde çözülebilmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | CBS Tasarımı, CBS Uygulaması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Coğrafi bilgi sisteminin öneminin öğrenilmesi
- CBS'de arayüz hazırlamanın kullanıcılara olan yararının algılanması
- Öğrencilerin CBS konusunda bilgisi olmayanların CBS'den arayüz yardımıyla nasıl yararlanacaklarının örneklerle öğrenceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi bilgi sistemlerine giriş | Ders Notları (Bölüm 1) |
2 | Coğrafi bilgi sistemlerinin temel bilgileri | Ders Notları (Bölüm 1.1) |
3 | CBS kuruluş aşamaları | Ders Notları (Bölüm 2) |
4 | CBS bileşenlerinin birbiriyle ilişkileri | Ders Notları (Bölüm 2.1) |
5 | CBS arayüz programı geliştirme | Ders Notları (Bölüm 3) |
6 | Problemin tanımı | Ders Notları (Bölüm 3.1) |
7 | Gereksinim analizi | Ders Notları (Bölüm 3.2) |
8 | İşlemler için arayüz geliştirme ve Ara sınav | Ders Notları (Bölüm 3.3) |
9 | CBS arayüz geliştirme yazılımları | Ders Notları (Bölüm 3.4) |
10 | CBS yazılımlarına ait makroların oluşturulması (SML, AML, Visual Basic) | Ders Notları (Bölüm 4) |
11 | Yeni menülerin oluşturulması | Ders Notları (Bölüm 4.1) |
12 | Çeşitli sorgulamaların hazırlanması | Ders Notları (Bölüm 4.1) |
13 | Dünyada gerçekleştirilmiş uygulamalara örnekler | Ders Notları (Bölüm 5) |
14 | Türkiye'de gerçekleştirilmiş uygulama örnekleri | Ders Notları (Bölüm 5.1) |
15 | Seminerler | N/A |
16 | Final sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 17 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 11 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|