Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOK AMAÇLI KARAR VERME | END5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vildan Çetinsaya Özkır |
Dersi Veren(ler) | Coşkun ÖZKAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1. Bireysel ve grup karar verme teknikleri arasındaki farkları ortaya koymak 2. Hangi durumda grup halinde çok amaçlı karar verme yaklaşımlarının kullanılması gerektiğini öğrenmek 3. Farklı çok amaçlı grup halinde karar verme tekniklerini öğretmek 4. Tekniklerin zayıf yönleri, benzerlik ve farklılıklarını irdelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilere yaratıcı bir yaklaşımla çok amaçlı katılımcı karar verme tekniklerini öğretmek. Grup halinde karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek. Teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birlieştirmek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur.
- Öğrenci iş dünyasındaki karar verme sürecinde potansiyel problemleri çözme yetisi kazanır.
- Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar
- Öğrenci çok amaçlı modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonlarını tanımlar.
- Öğrenci çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular.
- Öğrenci işletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve yönetim kararlarını destekler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok Amaçlı Optimizasyona Giriş | Ders notları Bölüm 1 |
2 | Tek Amaçlı Lineer Programlama | Ders notları Bölüm 2 |
3 | Tek Amaçlı ve Çok Amaçlı Programlama | Ders notları Bölüm 2 |
4 | Çok Amaçlı Optimizasyon Problemi | |
5 | Baskınlık ve Pareto Optimalite | Ders notları Bölüm 3 |
6 | ÇAOP çözümü için Klasik Yöntemler | Ders notları Bölüm 3 |
7 | ÇAOP çözümü için Evrimsel Yöntemler | Ders notları Bölüm 4 |
8 | Vize 1 | Ders notları Bölüm 4 |
9 | Karar Destek ve Tercih Önceliği Modelleme | Ders notları Bölüm 5 |
10 | ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri | Ders notları Bölüm 5 |
11 | ÇKKV Metotları: Puanlama Yöntemleri | Ders notları Bölüm 6 |
12 | ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri | Ders notları Bölüm 6 |
13 | ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri - 2. Vize | |
14 | Fayda Teorisi | Ders notları Bölüm 7 |
15 | Fayda Teorisi | Ders notları Bölüm 8 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|