Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kalite Yönetim Sistemleri | END4732 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hayri Baraçlı |
Dersi Veren(ler) | Coşkun ÖZKAN |
Asistan(lar)ı | Özge Nalan Bilişik |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kuruluşlarda karşılaşılan kalite problemleri analiz etme ve çözme becerisine sahip olması hedeflenmektedir. Öğrencilerin kuruluşlarda karşılaşılan farklı durumlarda uygun kalite geliştirme araçları ve teknikleri seçme ve uygulama bilgisine sahip hedeflenmektedir. Bu öğrencilerin bir takım üyesi veya lideri olarak kaliteli bir proje üzerinde çalışması için becerisine sahip olması hedeflenmektedir. Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahip olması hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kalite ve kalite geliştirme düzeyleri / Süreç kavramı ve süreç ölçümleri / Süreç yeterlilik analizi ve süreç iyileştirme faaliyetleri / Akış şemaları, kontrol şemaları ve histogram / Pareto, Sebep ve sonuç diyagramı kullanılan teknik ve yöntemler hakkında genel bilgi ile ilgili temel kavramlar, dağılım diyagramı ve kontrol listesi / Deming çevrimi, güç alanı analizi, kaizen / Kanban Sistemi, poka-yoke / nominal gruplama ve Kalite / beyin fırtınası Fonksiyon Yayılımı / Taguchi Yöntemleri / Just in time / Hoshin Planlama Teknikleri / Altı Sigma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kalite ve süreç ile ilgili temel kavramları anlatabilecektir
- Öğrenci kuruluşlar için kalite geliştirme ve süreç iyileştirme faaliyetlerinin önemini kavrama yeteneği kazanacaktır
- Öğrenci örgütlerde karşılaşılan sorunlara yönelik uygun kalite geliştirme ve süreç iyileştirme teknikleri seçme olanağı yeteneği kazanır
- Öğrenci organizasyonlarda farklı durumlara yönelik temel kalite iyileştirme teknikleri uygulayabilme becerisi kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kalite ve kalite geliştirme konsepti | Ders Notları |
2 | Süreç konsepti ve süreç ölçümü | Ders Notları |
3 | Süreç kapasite analizi ve süreç geliştirme | Ders Notları |
4 | Akış - Süreç Akışı ve Histogram | Ders Notları |
5 | Pareto, Etki diyagramı, scatter diyagramı | Ders Notları |
6 | Kaizen | Ders Notları |
7 | Kanban Sistemi - Poka Yoke | Ders Notları |
8 | 1. Vize | |
9 | Nominal Gruplama ve Beyin Fırtınası | Ders Notları |
10 | QFD | Ders Notları |
11 | Taguchi Modelleri | Ders Notları |
12 | Tam Zamanında Üretim | Ders Notları |
13 | 2. Vize | Ders Notları |
14 | Hoshin Planlama Teknikleri | Ders Notları |
15 | Altı Sigma | Ders Notları |
16 | Final Sınavı | Ders Notları |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|