| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca Dil Becerilerine Giriş | MDB4011 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
| Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı başlangıç düzeyinde (A1/1) Almanca dil bilgisi ve sözcük bilgisi vermektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Almanca’nın başlangıç düzeyindeki gramer yapılarının öğretimi ve günlük hayatta kendini ifade etmek için kullanılan basit cümleler dersin içeriğini oluşturur. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Kolay metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Basit cümleler ile mektup yazabilecek, kendini - başkalarını tanıtabilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Başlangıç düzeyindeki günlük konuşmaları dinleyebilecek ve anlayabilecek; kendini ve başkalarını basit cümlelerle tanıtabilecek ve ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin başlangıç seviyesindeki sözcükleri tanıyabilecek ve kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | * Kendini tanıtmak * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 2 | 1. Ünite: Ben ve sen ( Ich und du) * Tanışma * Sen mi Siz mi? * Alfabe Gramer: * Fiiller (çekim) Telafuz: * Cümle vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 6-11 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 3 | 1. Ünite: Ben ve sen ( Ich und du) * Sayılar (1den 100e kadar) * Sınıf içi diyalog oluşturma Gramer: * Soru yapılarını oluşturma Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.78 - 83) 2. Ünite: Almanca kursunda ( Im Deutschkurs) * Kurs diyalogları * Sınıfta bulunan eşyalar, gereçler Gramer: * Artikel * Olumsuzluk yapısı “kein” * Kişi zamirleri * “Olmak” fiili Telafuz: * Kelimelerdeki v | * 12-19 sayfalarının hazırlığının yapılması * Sınıfta bulunan eşyaların hedef dildeki anlamlarını bulmak ve liste oluşturmak * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 4 | 2. Ünite: Almanca kursunda ( Im Deutschkurs) * Soru – Cevap yapıları * Kelime kartlarının oluşturulması Gramer: * Fiil çekimleri * Soru cümleleri Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.84 - 89) Ödev | * 20-26 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 5 | 3. Ünite: Bu benim ( Das bin ich) * Kişisel bilgiler * Seyahat hazırlıkları * Meslekler * Nerede olduğunu söyleyebilmek * Anket: Kursta konuşulan diller Gramer: * Fiiller (i-hali) – brauchen / haben * Sıfatlar * Olumsuzluk yapısı “nicht” * Geçmiş zamandaki “sein” (olmak) fiilinin kullanımı Telafuz: * Uzun / kısa okunan harfler Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 27-31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Bir kişi hakkında doküman getirmek * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 6 | 3. Ünite: Bu benim ( Das bin ich) * Nerede olduğunu söyleyebilmek * Anket: Kursta konuşulan diller Gramer: * Olumsuzluk yapısı “nicht” * Geçmiş zamandaki “sein” (olmak) fiilinin kullanımı Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.90 - 95) 4. Ünite: Pazar alanında ( Auf dem Markt) * Alışveriş yapmak * Fiyatlar * Sayılar (100 - …) Gramer: * Kelimelerin çoğul yapıları Telafuz: * ö/ | * 32-39 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Bit pazarında neler var, neler satılır, ilgili sözcükleri bulmak ve liste oluşturmak |
| 7 | 4. Ünite: Pazar alanında ( Auf dem Markt) * İstatistik * Komşuya bir şey sormak * Salata partisi Gramer: * i- hali ile kişi zamirlerinin kullanılması Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.96 – 101) Ödev 5. Ünite: Ailem ve ben ( Meine Familie und ich) * Aile fotoğrafları * Çocuğum hasta Gramer: * İyelik zamirleri * “mögen” fiili Telafuz: * “ei” harflerinin kelime içerisindek | * 40 – 49 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Aile fotoğrafının getirilmesi ve ilgili sözcüklerin bulunması |
| 8 | 5. Ünite: Ailem ve ben ( Meine Familie und ich) * Devamsızlık kağıdı yazmak * Tiyatro: Evlilik Gramer: * Modal fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.102 - 107) | * 50-56 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 9 | 1. VİZE | |
| 10 | 6. Ünite: Sene içerisindeki zaman kavramları (Viel Zeit im Jahr) * Mevsimler ve aylar * Hava durumu Gramer: * Hava durumunu anlatan kelimeler * “es” kelimesinin kullanımı * Di’li geçmiş zaman Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 57-60 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Mevsimler ile ilgili sözcüklerin araştırılıp bulunması, mevsimler ile ilgili fotoğrafların getirilmesi |
| 11 | 6. Ünite: Sene içerisindeki zaman kavramları (Viel Zeit im Jahr) * Saatler * Hava tahminleri Gramer: * Zaman zarfları * Edatlar: im/um Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.108 -113) | * 61-66 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 12 | 7. Ünite: Erken vakitten geç vakite kadar ( Von früh bis spät) * Bir gün nasıl geçiyor * Tarih ifadeleri ve çalışma saatleri Gramer: * Ayrılabilen fiiller * Zaman zarfları Telafuz: * “h” harfinin kelime içerisindeki telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 67- 71 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Bir günün nasıl geçtiğini listeye not etmek |
| 13 | 7. Ünite: Erken vakitten geç vakite kadar ( Von früh bis spät) * Hafta sonu için program yapma Gramer: * Edatlar: am / von … bis Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.114-119) | * 72 -76 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Ev ilanı hazırlamak |
| 14 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
| 15 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması ve sunumun yapılması |
| 16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 70 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|