Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doktora Tezi | GIM6000 | 0 | 30 | 0 | 1 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu @ Gemi İnş. ve Gemi Mak. Müh. ABD Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Uzaktan Öğrenim |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammed Emin BAŞAK |
Dersi Veren(ler) | Fahri ÇELİK |
Asistan(lar)ı | Yasemin ARIKAN ÖZDEN |
Dersin Amacı | Gemi Mühendisliği’nin çeşitli alanlarında çalışmaya veya çözmeye değer bir problem/soru belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yürütmek, ve araştırmanın hedeflerine ve amaçlarına ulaştığını ve bilime/sanayiye orjinal bir katkının yapıldığını gösteren bir döküman, tez yazmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Doktora seviyesindeki bir lisansüstü çalışmanın her aşamasını birebir yürütüp bütün detaylarıyla yakından ilgilenmek, problemin net tanımını, konu hakkında detaylı ve tam bir literatür taramasını, kullanılan araştırma yöntemlerini, temel bulguları ve bilime/sanayiye katkısının özetini ve/veya sonraki çalışmalar için önerileri içeren bir tez yazmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi kazancaktır
- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi
- Öğrenciler tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetecektir
- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
2 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
3 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
4 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
5 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
6 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
7 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
8 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
9 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
10 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
11 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
12 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
13 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
14 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
15 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
16 | Araştırma konusu üzerinde çalışma | Konuyla İlgili Dökümanlar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 100 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 900 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|