Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Bilgisayar Uygulamaları | GMI1042 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Yasin Üst |
Asistan(lar)ı | Fatih Cüneyd KORKMAZ |
Dersin Amacı | Bilgisayarda programlama mantığını öğrenmek. MATLAB programlama dilini etkin olarak öğrenmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | MATLAB programının tanıtımı. MATLAB programında bir ve iki boyutlu diziler. Dizilerle matematiksel işlemler. Program dosyaları (script files). MATLAB programında data okunması ve yazdırılması. İki boyutlu çizimler. Fonksiyonlar ve fonksiyon dosyalarının yazılması. Fonksiyon dosyalarının program dosyaları ile karşılaştırılması. MATLAB’da programlama. Mantık ve koşul operatörleri. Koşul ifadeleri. MATLAB programında döngüler. Polinomlar. Eğri uydurma ve enterpolasyon. Üç Boyutlu çizimler. Nümerik analiz uygulamaları ve sembolik matematik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir bilgisayarın nasıl çalıştığını anlayabilecek.
- İşletim sistemleri ve derleyiciler gibi bilgisayarın diğer bileşenlerinin nasıl organize edildiğini ve bilgisayarın organizasyonu ile nasıl ilişkilendirildiğini genel bir seviyede anlayabilecek.
- İnternetin temel mimarisi ve teknolojilerini ve günlük yaşamdaki önemini anlayabilecek.
- Yazma, görselleştirme, hesaplama ve raporlama için gerekli temel becerileri geliştirecek.
- Komut dizi mimarisini anlayabilecek ve basit programlar yazabilecek.
- Programlama dillerinin önemini ve birbirinden farkını ayırt edebilecek.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB programının tanıtımı | Web sayfası ders notları I |
2 | MATLAB programında bir ve iki boyutlu diziler | Web sayfası ders notları I |
3 | Dizilerle matematiksel işlemler | Web sayfası ders notları I |
4 | Program dosyaları (script files) | Web sayfası ders notları I |
5 | MATLAB programında data okunması ve yazdırılması | Web sayfası ders notları II |
6 | İki boyutlu çizimler | Web sayfası ders notları II |
7 | Fonksiyonlar ve fonksiyon dosyalarının yazılması | Web sayfası ders notları II |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fonksiyon dosyalarının program dosyaları ile karşılaştırılması | Web sayfası ders notları III |
10 | Genel olarak programlama ve MATLAB’de programlama | Web sayfası ders notları III |
11 | Mantık ve koşul operatörleri | Web sayfası ders notları IV |
12 | Koşul ifadeleri. | Web sayfası ders notları IV |
13 | MATLAB programında döngüler | Web sayfası ders notları IV |
14 | Polinomlar. Eğri uydurma ve enterpolasyon | Web sayfası ders notları V |
15 | Üç Boyutlu çizimler. Nümerik analiz uygulamaları ve sembolik matematik | Web sayfası ders notları V |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|