Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Mimari Tasarım yüksek lisans programının amacı mimarlık, tasarım ve kentsel tasarım arasındaki disiplinlerarası ilişkiyi araştırmak ve irdelemektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mimari Tasarım yüksek lisans programınından mezun olan öğrenciye kazandırılması amaçlanan nitelik, mimari tasarım ile farklı disiplinler arasındaki ilişki kurma becerisini geliştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eleştirel Düşünme Becerisi: Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme becerisi.
- Analitik Düşünme Becerisi: uygun bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama becerisi.
- Araştırma ve Değerlendirme: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve kullanma becerisi.
- Sunum ve İfade Becerisi: Mimari tasarım sürecinde,sunum ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi.
- Tasarım Becerisi; Mimari tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavrama
- Çevre ve Tasarım İlişkisi: Doğal, Yapma ve sosyal çevre ilişkilerini irdeleme, kavrama becerisi
- Sürdürülebilir Tasarım: Mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını anlama becerisi.
- Disiplinlerarası Çalışma: Farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme becerisi.
- Etik Bilimsel Davranış: Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanmak ve etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimini kazandırmak
- İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC01 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC02 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC03 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC04 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC05 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC06 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC07 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5418 | Yapma Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5414 | Sosyal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5405 | Mekan Analizleri 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5403 | Bina Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5412 | Mimarlıkta Tipomorfolojik Çözümleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5402 | Bağlam Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5406 | Mekan Analizleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5413 | Özürlü Ve Yaşlılar İçin Mimari Tasarım İlkeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5416 | Tasarım Kuram ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5404 | Kamusal Alanlarda Mekansal Kalitenin Ölçülmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5417 | Yapıda Bölgesel ve Çevresel Koşullar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5411 | Mimarlıkta Biçimlerin Oluşma Etkenleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5408 | Mimari Tasarım ve Uygulama 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5409 | Mimari Tasarım ve Uygulama 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5401 | Araştırma Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5410 | Mimari Tasarımda Ergonomik Faktörler Ve Ergonomi Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5415 | Tarihi Çevre-Tasarım İlişkisinde Yöntem ve Nitelik Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5407 | Mimari Eleştiri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
MIM5405 | Mekan Analizleri 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | - | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 |
MIM5403 | Bina Değerlendirme | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
MIM5417 | Yapıda Bölgesel ve Çevresel Koşullar | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | - |
MIM5411 | Mimarlıkta Biçimlerin Oluşma Etkenleri | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | - | 5 | - |
MIM5407 | Mimari Eleştiri | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | - |
MIM5412 | Mimarlıkta Tipomorfolojik Çözümleme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | - |
MIM5402 | Bağlam Tasarım İlişkisi | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | - |
MIM5406 | Mekan Analizleri 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | - | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 |
MIM5413 | Özürlü Ve Yaşlılar İçin Mimari Tasarım İlkeleri | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | - |
MIM5416 | Tasarım Kuram ve Yöntemleri | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | - | 5 | - |
MIM5404 | Kamusal Alanlarda Mekansal Kalitenin Ölçülmesi | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
MIM5410 | Mimari Tasarımda Ergonomik Faktörler Ve Ergonomi Teknikleri | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MIM5418 | Yapma Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 5 | 5 | 5 | 4 | - | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |
MIM5414 | Sosyal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
MIM5415 | Tarihi Çevre-Tasarım İlişkisinde Yöntem ve Nitelik Sorunları | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
MIM5408 | Mimari Tasarım ve Uygulama 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 |
MIM5409 | Mimari Tasarım ve Uygulama 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
MIM5401 | Araştırma Metodolojisi | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 2 |
MIM5001 | Seminer | 5 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | 3 | 5 | - |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | X | |||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | |||||
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X |