Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans ve/veya yüksek lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-b) de belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programında öğrenim gören öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180 -240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Mimari Tasarım doktora programının amacı; mimarlık, tasarım ve kentsel tasarım arasındaki disiplinlerarası ilişkiyi,mimari tasarımda çağdaş kuram ve yaklaşımları,kent ve kentsel mekan bağlamında araştırmak, irdelemek ve yorumlamak, akademik platformda kullanabilme yetisinin kazandırılmasıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Eğitimin sonunda öğrenciye kazandırılması amaçlanan;mimari tasarımda çağdaş kuram ve yaklaşımları,kent ve kentsel mekan bağlamında irdeleyerek bunu gerek profesyonel uygulamalarda gerekse akademik platformda kullanabilme yetisinin kazandırılmasıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180-240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
- Bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme.
- Mimari Tasarım konusunda bir araştırmayı önerme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve derleyerek elde ettiği sonuçları yeni bir araştırmaya yol gösterici yönde kullanma yetisi edinme.
- Mimari tasarımın kuramsal ve kılgısal alanlarında, ulusal ve uluslararası platformlarda, sunum ve iletişim teknolojilerini kullanarak etkin sözlü, yazılı ve görsel ürünlerle destekleyerek iletişim kurabilme.
- Mimari tasarım konusunda uzmanlaşma ve ilgili alanda kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaların akademik düzeyde gerçekleştirebilme, tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavrama.
- Doğal, yapma ve sosyal çevre ilişkilerini irdeleme, kavrama ve bilgiye dönüştürme, çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi
- Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynak ve alanların korunması, sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını kavrama.
- Farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme, disiplinlerarası bir çalışmayı yürütebilme becerisi.
- Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanmak, etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimini kazandırmak
- İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC04 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC01 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC02 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC03 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC05 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC06 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC07 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC08 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5415 | Tarihi Çevre-Tasarım İlişkisinde Yöntem ve Nitelik Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5414 | Sosyal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5416 | Tasarım Kuram ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6402 | Ekoloji - Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6401 | Doğal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6407 | Turizm Amaçlı Yerleşme Ve Yapılanmada Makro Ve Mikro Ölçekte Programlama Ve Planlama İlke | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6404 | Görsel Çevrede Etki Çözümlemesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6406 | Mimari Psikoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM6403 | Eski Kent Dokusunda Tasarım İlkeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 1 | 7.5 | |
MIM6405 | Mekanın Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
MIM6404 | Görsel Çevrede Etki Çözümlemesi | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | - |
MIM6406 | Mimari Psikoloji | 5 | - | 3 | - | - | 5 | - | 5 | 4 | 3 |
MIM6402 | Ekoloji - Tasarım İlişkisi | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | - |
MIM6401 | Doğal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 |
MIM6407 | Turizm Amaçlı Yerleşme Ve Yapılanmada Makro Ve Mikro Ölçekte Programlama Ve Planlama İlke | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | - |
MIM6403 | Eski Kent Dokusunda Tasarım İlkeleri | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 |
MIM6405 | Mekanın Sosyolojisi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
MIM5415 | Tarihi Çevre-Tasarım İlişkisinde Yöntem ve Nitelik Sorunları | 5 | 5 | 4 | - | - | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 |
MIM5414 | Sosyal Çevre - Mimari Tasarım İlişkisi | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
MIM5416 | Tasarım Kuram ve Yöntemleri | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | - | 5 | - |
MIM5001 | Seminer | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
MIM6000 | Doktora Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | - |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | X | X | ||||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | X | ||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | X | ||||
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X |