Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Rölöve-Restorasyon yüksek lisans programının amacı koruma ve restorasyon konularında disiplinlerarası ilişkiyi araştırmak ve irdelemektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Rölöve-Restorasyon yüksek lisans programınından mezun olan öğrenciye kazandırılması amaçlanan nitelik, koruma ve restorasyom konularında disiplinler arasındaki ilişki kurma becerisini geliştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, koruma, restorasyon temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
- Koruma ve restorasyon ile mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
- Koruma ve Restorasyon alanında mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
- Mimari Koruma ve Restorasyon alanında, çalışma ve öğrenim ortamlarında sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.
- Mimari Koruma ve Restorasyon alanındaki bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
- Mimari Koruma ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, etik sorumlulukları dikkate alarak kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC01 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC02 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC03 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC04 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC05 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC06 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC07 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5606 | Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5607 | Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5608 | Osmanlı Mimarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5601 | Geleneksel Yapım Teknikleri 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5602 | Geleneksel Yapım Teknikleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5611 | Tarihi Çevre Değerlendirme 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5612 | Tarihi Çevre Değerlendirme 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5609 | Restorasyonda Araştırma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5604 | Koruma Projesi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5605 | Koruma Projesi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5603 | Koruma Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5610 | Restorasyonda Belgeleme Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ELEC05 | Seçmeli 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 |
MIM5607 | Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
MIM5608 | Osmanlı Mimarlığı | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
MIM5602 | Geleneksel Yapım Teknikleri 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
MIM5611 | Tarihi Çevre Değerlendirme 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MIM5612 | Tarihi Çevre Değerlendirme 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MIM5609 | Restorasyonda Araştırma | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 1 |
MIM5604 | Koruma Projesi 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 |
MIM5605 | Koruma Projesi 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
MIM5606 | Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
MIM5603 | Koruma Kavramları | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
MIM5601 | Geleneksel Yapım Teknikleri 1 | 5 | - | 5 | 4 | - | - | 4 | - | - | 5 |
MIM5610 | Restorasyonda Belgeleme Yöntemleri | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | - | - | - | - | 5 |
MIM5001 | Seminer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | |||||
PÇ-2 | X | X | X | |||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | |||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X | X |