Dersin Amacı | Dersin yürütülmesi ile ilgili ana terminoloji; teknik ~ teknoloji ilişkisi
Geleneksel yapı malzemeleri ve yapım teknikleri ~ restorasyon teknolojisi ilişkisi
Yaşayan teknikler ~ ölü teknikler
Koruma ve Restorasyon müdahalelerinde kuramsal yaklaşım. Küçük obje ve mimari koruma ve restorasyon ilişkisi ve temel çelişkiler
Geleneksel Yapıda mevcut malzemenin üretim ve biçimlenme tekniklerinin çözümlenmesinin önemi, yöntemleri, sonuçların değerlendirilmesi, uygulama
İnterdisipliner çalışma ve karar üretme süreci ve çağdaş koruma uygulamalarındaki yeri
Geleneksel mekanlarda taşıyıcı sistem çözümleme ve restorasyonu - geleneksel ve çağdaş yöntemler-İşleme teknikleri ve geleneksel avadanlık Bozulma nedenleri ve morfolojisi Taş malzemenin koruma ve restorasyon teknikleri
|
Dersin İçeriği | Terminoloji, kaynaklar / Restorasyon yöntem ve tekniklerine kuramsal yaklaşım / Koruma ve restorasyonun temel yöntemleri / Öge restorasyonu / Malzeme ve yapım teknolojisi çözümlemesi / Disiplinlerarası restorasyon / Restorasyonda geleneksel malzeme ve tekniklerin kullanımı / Acil koruma önlemleri / Kargir taşıyıcı sistemde koruma ve restorasyon teknikleri / Ahşap taşıyıcı sistemde koruma ve restorasyon teknikleri / Kargir ve ahşap malzeme koruma yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996.
- Feilden, Bernard M. Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982.
- J.M. Froideveaux. Technique de L’architecture Ancienne, Paris, 1985.
- Arseven, Celal Esad. Sanat Ansiklopedisi, Ankara, 1949.
- Young, Robert. Historic Preservation Technology, John Wiley&Sons, 2008.
- Forsyth, Michael (ed). Materials&Skills for Historic Building Conservation, Blackwell Pub., 2008.
- Beckmann, Poul. Bowles, Robert. Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier, 2004.
- Ashurst, John & Nicola. Stone Masonry, Ashgate, 1998.
- Larsen, Knut E. Marstein, Nils. Conservation of Historic Timber Structures, Butterworth Heinemann, 2000.
|