Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Koruma Kavramları | MIM5603 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cengiz Can |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı | Ebru Harman Aslan |
Dersin Amacı | Koruma bilincinin kavramsal temellerini oluşturmak / Koruma - değerlendirme sürecini anlamak / Koruma - kullanma dengesi ve mantığını oluşturmak / Korumada ölçek ve derinliği anlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Koruma kavramının anlamı / Korumayı gerekli kılan değerler / İlk uygulamalardan Rönesansa kadar koruma anlayışının evrimi / XIX. Yüzyılın sonuna kadar koruma anlayışının evrimi / XIX. Yüzyıldan 1964 Venedik Kongresine kadar koruma anlayışının evrimi / 1964'ten günümüze koruma konusundaki gelişmeler / Türkiye'de tarihsel anlayışın evrimi / Türkiye'de tarihsel değer koruma anlayışının evrimi / Koruma konusunda uluslararası örgütlenme / Türkiyede tek yapı ve kentsel sit korumada örgütlenme, izlenen yöntem / Eleştirel yaklaşımlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Koruma kavramının anlamını ve ilk uygulamalardan günümüze kadar koruma anlayışının evrimini kavrama
- Korumaya ilişkin uluslararası ve ulusal örgütlenmeler ve yasal çerçeve hakkında bilgi edinme
- Korumada ölçek ve derinliği anlama, eleştirel yaklaşımlar geliştirebilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koruma kavramının anlamı / Korumayı gerekli kılan değerler | NA |
2 | Korunacak değerlerin tanımı, sınıflandırılmaları ve uygulanacak koruma eylemleri | NA |
3 | İlk uygulamalardan rönesans'a kadar koruma anlayışının evrimi | NA |
4 | XIX. Yüzyılın sonuna kadar koruma anlayışının evrimi | NA |
5 | XIX. Yüzyıldan 1964 Venedik Kongresi'ne kadar koruma anlayışının evrimi | NA |
6 | 1964'ten günümüze koruma konusundaki gelişmeler | NA |
7 | Ara sınav | NA |
8 | Türkiye'de Tarihsel Değer Koruma Anlayışının Evrimi (Osmanlı Dönemi) | NA |
9 | Türkiye'de Tarihsel Değer Koruma Anlayışının Evrimi (Cumhuriyet Dönemi) | NA |
10 | Koruma Konusunda Uluslararası Örgütlenme | NA |
11 | Avrupa Konseyi sempozyum dizisi sonuçları- A-B-C-D-E Sempozyumları yaklaşımları – Tartışma | NA |
12 | Türkiye'de tek yapı ve kentsel sit korumada örgütlenme, izlenen yöntemler | NA |
13 | Türkiye'de tek yapı ve kentsel sit koruma üzerine eleştirel yaklaşımlar – Tartışma. | NA |
14 | Öğrenci sunuşları | NA |
15 | Öğrenci sunuşları | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|