Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bozulma Nedenleri | MIM6602 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Can Binan |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Restorasyon gerektiren sorunların teşhisi ve onarımdan sonra koruma yönteminin belirlenmesini sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yapıların tahribatına neden olan jeofizik etkiler, iklimsel etkiler, suyun etkisi, kimyasal ve biyolojik etkiler / Yapının tasarım ve uygulamasından kaynaklanan sorunlar, yanlış onarımlar, kullanım sorunları, kentsel planlama hataları, bilinçsiz imar uygulamalarının etkileri, yangın, savaş ve vandalizm, trafik ve titreşim etkileri / Bozulma ve nedenlerinin teşhisi / fotoğraf ve çizimle tanıtılması ve belgelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ulusal ve uluslararası boyuttaki temel yaklaşım ve kararları öğrenmek
- Tarihi yapılarda bozulma nedenlerini, restorasyon ve koruma teknikleri ile prensiplerini öğrenmek
- Restorasyon gerektiren sorunların teşhisini ve onarımdan sonra koruma yöntemini belirlemeyi öğrenmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amacı, yöntem, kaynaklar ,ders programı | NA |
2 | Bozulma nedenleri, mimari koruma kavramı içinde “bozulma” tanımı ve boyutları, basit sınıflamalar | NA |
3 | Özgünlük bağlamında bozulma kavramı ve bozulma biçim ve nedenlerine ilişkin çalışmalar ve koruma karar ve uygulamaları içindeki yeri | NA |
4 | Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( kentsel, arkeolojik, yapısal vb..) | NA |
5 | Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( yapısal , malzeme) | NA |
6 | Ara sınav | NA |
7 | Yapım sistemi ve malzemelere göre bozulma nedenleri, taşıyıcı sistem bozulmaları, izleri < > nedenleri, yığma - betonarme – iskelet | NA |
8 | Yapım sistemi ve malzemelere göre bozulma nedenleri, taşıyıcı sistem bozulmaları, izleri < > nedenleri, yığma - betonarme – iskelet | NA |
9 | Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örnekler | NA |
10 | Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örnekler | NA |
11 | Ahşap, Türkiye’de geleneksel ahşap,ve kargir yapılarda ahşap bozulma nedenleri ve örnekleri (biçim-neden) | NA |
12 | Betonarme ve diğer yapılarda bozulma I, biçim ve nedenleri, betonarme iskelet-kerpiç-metal | NA |
13 | Betonarme ve diğer yapılarda bozulma II | NA |
14 | Malzemede bozulma biçim ve nedenleri (bozulma haritası çizimi) | NA |
15 | Bozulma nedenleri ifade teknikleri, lejand < > renk / çizim < > yazı, rapor | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 3 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 3 | 15 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|