| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ticaret ve Alışveriş Binaları 2 | MIM6209 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Selim Ökem |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı ticaret ve alışveriş binaları üzerinde uzmanlaşmak isteyen mimarlara konuyla ilgili altyapı bilgilerini geliştirmeye yönelik tartışma, araştırma ve geliştirme amaçlı dinamik anlayışta bir platform sunmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dolaşım kurgu ve alternatifleri / Kullanış bileşenleri ve alt ögeleri / Kullanıcı ihtiyaçları / Mekan donatısı / Teknik ve teknolojik gereksinimleri / İşlevsel yapı / İlişkiler ağı / Çevre ile etkileşim |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ticaret ve alışveriş binaları üzerinde uzmanlaşmak isteyen mimarlara araştırma ve geliştirme amaçlı dinamik anlayışta bir platform sunmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı. Ders hakkında bilgi verilmesi, Konu ve kaynakça aktarılması Dersin yürütülme biçiminin öğrencilerle tartışılması | NA |
| 2 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 3 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 4 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 5 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 6 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 7 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 8 | Ara sınav | NA |
| 9 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 10 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 11 | Sondaj: Seminer. Çalışmaların sunulması ve üzerinde görüş bildirilmesi. Kritikler | NA |
| 12 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 13 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 14 | Atelye çalışması. Verilen konu üzerinde tartışma ve geliştirme | NA |
| 15 | Sondaj: Seminer. Çalışmaların sunulması ve üzerinde görüş bildirilmesi. Kritikler | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 2 | 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 42 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|