| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Esneklik ve Gelişme - Ek Binalar | MIM6204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kunter Manisa |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi, bu kavramların farklı süreçler (planlama-programlama-tasarlama) içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, bçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırılmasıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimari kompozisyon / Düzen / Tarihsel süreç içinde gelişim / Süreçleri koruma / Bütünleştirme / Esneklik / Büyüme / Ayrıştırma / Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleri / Esneklik ve büyümede tipolojik tasarım özellikleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi
- Esneklik ve gelişme kavramlarını planlama-programlama-tasarlama içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, bçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanımlar, ilkeler | NA |
| 2 | Tarihsel gelişim süreci | NA |
| 3 | Tasarım ilkeleri | NA |
| 4 | Nitelik ve nicelik seçimleri | NA |
| 5 | Mimari kompozisyon | NA |
| 6 | Yer seçimi faktörleri | NA |
| 7 | Sınav | NA |
| 8 | Mimari düzen | NA |
| 9 | Functional etkinlikler | NA |
| 10 | Türler ve açınımlar, klasifikasyon | NA |
| 11 | Konu ile ilgili dökümanların sistematize edilmesi | NA |
| 12 | Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleri | NA |
| 13 | Ödev teslimi ve sunumları | NA |
| 14 | Sınav | NA |
| 15 | Esneklik ve büyümede tipolojik tasarım özellikleri. | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 60 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 21 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|