Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapılarda Cephe Kuruluşu | MIM5715 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Yapı Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Yapı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zafer Akdemir |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tasarım problematiğinin omurgasını oluşturan cephe kuruluşunun kavramsal yaklaşımı ile beraber iç-dış mekan ayrım yüzü olarak irdelenmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kavramsal açılım/ Yapılarda cephe kuruluşu/ Cephe kuruluşunun / Mimari kabuk olarak dış-iç mekan ayırım yüzü olarak cephe/ Teknolojik gelişmeler, standardizasyon, yönetmelikler, sınırlılıklar/ İklimsel dönüştürücü olarak cepheler/ Cephe kuruluşunda ekolojik yaklaşımlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Cephe kuruluşuna yönelik sistematik yaklaşım anlayışı edinmek
- Cephe kuruluşuna yönelik teknolojik çözüm geliştirmek
- Yapı kabuğu ile ilgili tüm girdiler hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçeriğin tanıtılması | NA |
2 | Tanımlar, amaç, problemin tanımı | NA |
3 | Cephe kuruluşunun gelişimi | NA |
4 | Cephe oluşum, planlama, kuruluş ilkeleri | NA |
5 | Mimari kabuk olarak dış-iç mekan ayırım yüzü olarak cephe | NA |
6 | Ödev ve konu gruplarının seçimi | NA |
7 | Cephe kuruluşunda teknolojik gelişmeler, standardizasyon | NA |
8 | Ara sınav | NA |
9 | İklimsel dönüştürücü olarak cepheler | NA |
10 | Cephe kuruluşunda ekolojik çözümler, yaklaşımlar | NA |
11 | Cephe kuruluşunda estetik ve koruma sağlayan bileşenler | NA |
12 | Cephe kuruluşuna yönelik örnek incelemesi | NA |
13 | Ödev sunum, değerlendirme | NA |
14 | Ödev sunum, değerlendirme | NA |
15 | Ödev sunum, değerlendirme | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 1 | 30 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 96 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|