Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özürlü Ve Yaşlılar İçin Mimari Tasarım İlkeleri | MIM5413 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı Sungur Ergenoğlu |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Engelli, yaşlı, çocuk da dahil olmak üzere her kullanıcıya ilişkin sorunların tartışılması ve açık/kapalı mekan düzenlemelerinde kullanıcı gereksinmelerine uygun tasarım ilkelerinin irdelenmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’nin kentleşme ve endüstrileşmedeki gelişmelerine paralel olarak ortaya çıkan kentlerdeki özürlü ve yaşlılara ilişkin sorunlar / Bu grupların yaşantısını engellemeyecek mimari çevrenin tasarlanması / Çeşitli fonksiyonlu binalar, açık mekanlar, ulaşım ve sirkülasyon alanları / Çeşitli kullanıcı özellikleri / Sosyal ve ekonomik planlama sorunları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel Düşünme Becerisi
- Araştırma ve Değerlendirme Becerisi
- Çevre ve Tasarım ilişkisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DERSİN TANIMI, İÇERİĞİN İRDELENMESİ Çalışma planı | okuma listesi |
2 | Farklı insanlık halleri, Engellilik türleri, Engel türleri | NA |
3 | Farklı insanlık halleri ve tasarım ilişkisi | NA |
4 | Kapsayıcı tasarım, Evrensel tasarım kavramı ve uygulama alanları Yardımcı Teknoloji | NA |
5 | Çalışma konusu seçimi ve tartışılması | NA |
6 | Genel ölçütler, alan gereksinimi ve erişme uzaklıkları | NA |
7 | Herkes için dış mekan tasarımı | NA |
8 | Çalışma ara teslim, sunum ve irdelenmelerin yapılması | NA |
9 | Ara Sınav | NA |
10 | Herkes için Dış mekan tasarımı: Ulaşım | NA |
11 | Herkes için dış mekan tasarımı: Dolaşım | NA |
12 | Ulaşılabilirlik değerlendirme analizi | NA |
13 | Çalışma raporlarının tartışılması | NA |
14 | Çalışma raporlarının tartışılması | NA |
15 | Genel değrlendirme | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 30 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 1 | 20 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 32 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|