Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Eleştiri | MIM6505 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nuran Kara Pilehvarian |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari ürünün ortaya çıkışında etkili olan toplumsal yapının, iç dinamiklerin anlaşılmasını sağlamak. Fiziki, siyasi ve ekonomik koşulların mimariyi biçimlendirmedeki etkilerini kavratmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Geleneksel toplumlarda mimari yapıların ortaya çıkış sebeplerinin (gereksinimler, güç gösterisi, vb.) incelenmesi, Endüstri Devrimi ile değişen süreçler ve parametrelerin (demir, çelik, cam gibi yeni malzemeler) yapılar (fabrika ve benzeri yeni yapılar) üzerinden irdelenmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari ürünün formunu, üslubunu etkileyen tasarım kriterlerinin yanısıra sosyal ve fiziksel kriterlerin etkisini kavramak
- Belirli bir mimarlık düşüncesine oturan tasarım anlayışını oluşturmak
- Mimarlık alanında gerek tek yapı gerek kent ölçeğinde eleştirel bakışı öğretmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimarlıkta eleştiti yazılarına genel bakış | NA |
2 | Endüstri Devrimi ile değişen yaşam koşulları ve mimarlık | NA |
3 | Endüstri Devrimi Sonrası modern mimarlığın tanım ve manifestoları | NA |
4 | "Yeni Bir Mimarlığa Doğru", Le Corbusier; evrenin yasalarından türeyen standartlarla formları belirlemek ve mekanın- hayatın yeniden kurulması | NA |
5 | Heidegger-Norberg Schulz ve hayalci avangart | NA |
6 | Sanatın özgürleşmesi, bağımsız sanat; Troçki ve Breton | NA |
7 | Bireysel ilgilerin bütünselleştiği kollektivite, sürrealizm, mit ve modernite - Dalibar | NA |
8 | Ara sınav | NA |
9 | Birleştirici kent planlaması. Yeni Babil | NA |
10 | Yüksek modernist ideolojinin sorgulanışı. Jane Jacobs. | NA |
11 | Yüksek modernist ideoloji bir mit midir? Alan Colquhoun ve eleştiri yazıları | NA |
12 | Foucault, modern dünyanın hapishaneleri | NA |
13 | Öğrenci sunumları | NA |
14 | Öğrenci sunumları | NA |
15 | Öğrenci sunumları | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 35 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|