| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türkiye Mimarlığı | MIM5503 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Özellikle 1990 sonrasında Türkiye’deki mimarlık pratiğinin ve düşüncesinin yaşadığı dönüşümlerin genel bir çözümlemesinin yapılabilmesi ve çağdaş Türk mimarlığında yer alan aktörlerin ve yaptıklarıyapılarının tanınabilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Özellikle 1990 sonrasında Türkiye’deki mimarlık pratiğinin ve düşüncesinin yaşadığı dönüşümlerin genel bir çözümlemesi, bilgisayar teknolojilerinin ve non-standart tasarlama tekniklerinin doğuşu ve sonuçları. Medya merkezli pratiklerin egemenlik kazanışı ve mesleki yansımaları. Müelliflik kavramının değişimi ve sonuçları./ |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkiye'de 1990 sonrasında mimarlık pratiğinin ve düşüncesinin yaşadığı dönüşümler hakkında bilgi sahibi olmak
- Müelliflik kavramının değişimi ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak
- Medya merkezli pratiklerin egemenlik kazanışı ve mesleki yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 1990lar Türkiye Sosyo-Kültürel Ortamı ve Mimarlık | NA |
| 2 | 1990larda Çağdaş Türk Mimarlığı'ndaki Aktörlerin Tanıtılması | NA |
| 3 | 1990larda Çağdaş Türk Mimarlığı'ndaki Aktörlerin Tanıtılması | NA |
| 4 | 2000lerde Çağdaş Türk Mimarlığı'ndaki Aktörlerin Tanıtılması | NA |
| 5 | 20000lerde Çağdaş Türk Mimarlığı'ndaki Aktörlerin Tanıtılması | NA |
| 6 | 2000lerde Çağdaş Türk Mimarlığı'ndaki Aktörlerin Tanıtılması | NA |
| 7 | Ara Sınav | NA |
| 8 | TOKİ'nin İrdelenmesi | NA |
| 9 | Çağdaş Türk Mimarlığına Ait Sorunların İrdelenmesi | NA |
| 10 | Sunumlar | NA |
| 11 | Sunumlar | NA |
| 12 | Sunumlar | NA |
| 13 | Sunumlar | NA |
| 14 | Sunumlar | NA |
| 15 | Ara Sınav | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 2 | 20 |
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 10 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 2 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 1 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 1 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|