| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Tarihinde Yöntembilim | MIM6503 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Nuran Kara Pilehvarian |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | 19. yüzyılda Oryantalist bakışlar ve Nasyonalist (Ulusal) bakışlarla kurgulanan sanat tarihi ve mimarlık tarihi metodolojilerinin oluşturulma sebeplerini inceleyerek çalışma yöntembilimlerinin nasıl oluşturulması gerektiğini kavratmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimlerin incelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimleri tanımak
- Modernite kavramını tanımak
- Ulus ve ulusalcılık, evrensellik-yerellik gibi kavramları tanımak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okuma | NA |
| 2 | Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okuma | NA |
| 3 | E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleri | NA |
| 4 | E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleri | NA |
| 5 | Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler. | NA |
| 6 | Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler. | NA |
| 7 | Vize sınavı | NA |
| 8 | Öğrenci sunumları | NA |
| 9 | Öğrenci sunumları | NA |
| 10 | Öğrenci sunumları | NA |
| 11 | Ulus ve ulusalcılık: B. Anderson merkezli bir okuma. | NA |
| 12 | Ulus ve ulusalcılık: B. Anderson merkezli bir okuma. | NA |
| 13 | çevre, merkez, metropol. | NA |
| 14 | çevre, merkez, metropol. | NA |
| 15 | Evrensellik/yerellik. | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 15 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 50 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 35 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|