Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Tarihinde Yöntembilim | MIM6503 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nuran Kara Pilehvarian |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 19. yüzyılda Oryantalist bakışlar ve Nasyonalist (Ulusal) bakışlarla kurgulanan sanat tarihi ve mimarlık tarihi metodolojilerinin oluşturulma sebeplerini inceleyerek çalışma yöntembilimlerinin nasıl oluşturulması gerektiğini kavratmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Mimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimlerin incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimleri tanımak
- Modernite kavramını tanımak
- Ulus ve ulusalcılık, evrensellik-yerellik gibi kavramları tanımak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okuma | NA |
2 | Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okuma | NA |
3 | E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleri | NA |
4 | E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleri | NA |
5 | Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler. | NA |
6 | Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler. | NA |
7 | Vize sınavı | NA |
8 | Öğrenci sunumları | NA |
9 | Öğrenci sunumları | NA |
10 | Öğrenci sunumları | NA |
11 | Ulus ve ulusalcılık: B. Anderson merkezli bir okuma. | NA |
12 | Ulus ve ulusalcılık: B. Anderson merkezli bir okuma. | NA |
13 | çevre, merkez, metropol. | NA |
14 | çevre, merkez, metropol. | NA |
15 | Evrensellik/yerellik. | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 35 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|