Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Mimarlık ve Sanatında Türkler | MIM5504 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gül Akdeniz |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İran, Hindistan,Çin, ve Orta Asyada kurulmuş (Gurlular, Hindistan Memlukleri, Çu hanedanı v.b.) lisans ve lisansüstü mimarlık tarihi dersleri kapsamı dışında kalan sayıları yüzü aşan irili ufaklı çoğu pek tanınmayan Türk devletlerinin dünya mimarlık tarihine katkıları, yerel kültürlerle ilişkileri, ve kültürleriyle birlikte yok olma nedenleri üzerinde durulması. Öğrencinin bu konulara ilgisinin çekilmesi, bilgilendirilip bilinçlendirilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | En eski devirlerden bu yana İran, Hindistan, Çin, Orta Asya, Avrupa ve Kuzey Afrikada kurulmuş olan Türk devletlerinin mimarlık ve sanatları. Bu bölgelerdeki halkların mimarlık ve sanatlarıyla etkileşimleri. Türk olan ve olması ihtimali bulunan kaybolmuş Türk halklarının ve yıkılmış Türk devletlerinin dünya ve Türk mimarlık ve sanatı içindeki yerinin incelenmesi, tartışılması. Her yarıyıl farklı bir ya da birkaç coğrafya ve dönem ele alınacaktır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İran, Hindistan,Çin, ve Orta Asyada kurulmuş çoğu pek tanınmayan Türk devletlerinin dünya mimarlık tarihine katkıları hakkında bilgi sahibi olmak
- Bu devletlerin yerel kültürlerle ilişkilerini kavramak
- Bu devletlerin kültürleriyle birlikte yok olma nedenleri üzerinde bilgi sahibi olunması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin akışı hakkında bilgi verilmesi, araştırma konu çeşitliliğinin vurgulanması : Eski Türkiye, Doğu Avrupa,İran, Hindistan ve Çinde tarih öncesi ve sonrası dönemlerde eski Türkler oldukları sanılan halkların ve sanatlarının gündeme getirilmesi ve konunun tartışılması. Okunacak kitapların belirlenmesi ve tanıtımı | NA |
2 | Türklerin Budist mimarlık ve sanatına, erken dönem Avrupa sanatına , Arap ve Türk dönemi İslam mimarlık ve sanatına katkılarının tartışılması. Okunacak kitapların belirlenmesi ve tanıtımı | NA |
3 | İran ve Hindistanda siyasi yönetimi yarı yarıya İranlılar ve Hintlilerle paylaşan Türk yönetimlerinin bu bölge sanatlarına katkıları, ve bölge sanatlarından etkilenmeleri konularının tartışılması. Okunacak kitapların belirlenmesi ve tanıtımı | NA |
4 | Ödev konularının dağıtımı, okunacak kitapların kitapların belirlenmesi ve tanıtımı | NA |
5 | Ödev için bilgi toplama aşaması. Ödevle ilgili çeşitli kaynaklardan edinilen bilgilerin derste topluca tartışılması ve malzemenin ne yönde değerlendirilebileceğinin görüşülmesi | NA |
6 | Öğrencinin bilgi toplama aşaması. Çeşitli kaynaklardan edinilen bilgilerin derste topluca tartışılması ve malzemenin ne yönde değerlendirilebileceğinin görüşülmesi | NA |
7 | Ödevle ilgili sunum ve tartışma | NA |
8 | Ödevle ilgili sunum ve tartışma | NA |
9 | Ödevle ilgili sunum ve tartışma | NA |
10 | Araştırma çalışmasının bir rapor haline getirilmesi; Raporların derste konuşulup tartışmaya açılması | NA |
11 | Araştırma çalışmasının bir rapor haline getirilmesi; Raporların derste konuşulup tartışmaya açılması | NA |
12 | Araştırma çalışmasının bir rapor haline getirilmesi; Raporların derste konuşulup tartışmaya açılması | NA |
13 | Ödevlerdeki eksikliklerinin tamamlanması. Okunmuş olan kitaplarla ilgili görüşlerin tartışılması | NA |
14 | Ödevlerdeki eksikliklerinin tamamlanması. Okunmuş olan kitaplarla ilgili görüşlerin tartışılması | NA |
15 | Ödevin teslim edilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması | NA |
16 | Ödevin son haliyle teslim edilmesi | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|