Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Proje 2 | MIM5126 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Meral Erdoğan |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilgisayarın bir araç, ortam ve ortak olarak anlaşılması. Proje dersi kapsamında,çeşitli tasarım problemleri ele alınacaktır. Süreç içerisinde her öğrenci bir güncel tasarım ve bir güncel üretim tekniği üzerinde uzmanlık geliştirecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayarın tasarımda alternatif kullanımları/ Geleneksel bağlamcı yaklaşıma karşı tematik yaklaşım / Bilgisayar bir ortam ve araç olarak sunduğu olanakların araştırılması. •Komplex mimari sistemlerin parça bütün ilişkisi içerisinde incelenmesi •Proje -1 de öğrenilen güncel tasarım teknolojilerine deneysel bir yaklaşım getirilmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayarın bir ortam ve araç olarak sunduğu olanakların öğrenilmesi
- Güncel bir tasarım ve üretim tekniği üzerine uzmanlık geliştirme
- Komplex mimari sistemleri parça bütün ilişkisi içerisinde değerlendirebilme becerisini edinme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım | NA |
2 | Öğrenci sunumları | NA |
3 | Arazi analizlerinin değerlendirilmesi. Konsept çalışmalara başlanması. | NA |
4 | Tasarım sunumları | NA |
5 | Tasarım sunumları | NA |
6 | 1.jüri, konsept fikirlerinin değerlendirilmesi | NA |
7 | Render ve sunum tekniklerinin anlatımı | NA |
8 | Ara Jüri | NA |
9 | Görsel programlama, grasshopper’a giriş. Tasarımın bir modulunun çıkartılarak küçük ölçekte çalışılmaya başlanması | NA |
10 | Farklı ölçekli tasarım yaklaşımına daır sunu ve proje değerlendirmesi | NA |
11 | Tasarım sunumları | NA |
12 | 3. jüri | NA |
13 | Tasarım sunumları | NA |
14 | Sunum teknikleri değerlendirmesi | NA |
15 | Değerlendirme | NA |
16 | Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 15 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 3 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 15 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 3 | 4 | |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|