| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Gölge Perspektif | MİM3141 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Mimari Anlatım Teknikleri |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İbrahim Başak Dağgülü |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı | Hande Düzgün Bekdaş |
| Dersin Amacı | Üç boyutlu düsünme ve ifade edebilme yetisinin kazandırılması, mimari gölge ile derinlik-doku algılamasının gelistirilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Aksonometrik-Konik perspektifle ilgili çizim yöntemleri, Konik perspektifin genel ilkeleri, iç perspektif çizimi, Perspektif çiziminde Derinlik ve Yükseklik hesaplanması, Vaziyet planı ve cephe çizimlerinde gölge uygulanması, Gölge tonlarının belirlenmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Üç boyutlu düsünme ve ifade edebilme becerisi kazanma
- mimari gölge ile derinlik-doku algılaması kazanma
- Aksonometrik-Konik perspektifle ilgili genel ilkeler konusunda bilgi sahibi olma
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Perspektif hakkında genel anlatım. Paralel (aksonometrik) perspektiflerin teknik çizim metodunun anlatımı & ev ödevi olarak uygulaması | NA |
| 2 | Konik perspektifin teknik çizim metodunun anlatımı | NA |
| 3 | Genel konik perspektif metodunda kaçma noktalarının önemi, çeşitli kaçma noktalarının elde edilmesi ve perspektif çiziminde bunlardan yararlanılması | NA |
| 4 | Genel metodla yardımcı ölçü noktalarının belirlenmesi ve perspektif çizimine getirdiği kolaylıklar + Uygulama | NA |
| 5 | Basit bir mimari obje üzerine genel metod ile konik perspektif uygulaması + değerlendirme | NA |
| 6 | Merkezi kaçma metodundan yararlanarak iç perspektif çizimi + Uygulama | NA |
| 7 | Derinlik ölçü metodundan yararlanarak iç perspektif çizimi + Uygulama | NA |
| 8 | Yükseklik – derinlik kaçma noktasının bulunması, perspektif çiziminde kullanıldıkları durumlar + Uygulama | NA |
| 9 | Eğik doğru ve yüzeyler için eğik kaçma noktası tesbiti. Perspektif derinlik ve yüksekliklerindeki bölüntülerin bulunması için pratik yöntemler | NA |
| 10 | Çalışma masası – kaçma & bakış noktası ilişkileri, mimari elemanlarda iç & dış perspektif uygulamaları | NA |
| 11 | “Mimari gölge” – tanım ve tarifler. Eğik izdüşüm metodu ile gölge çizim tekniğinin anlatımı | NA |
| 12 | ARA SINAV - Uygulamaların Değerlendirilmesi | NA |
| 13 | Mimari cephe ve vaziyet planlarında gölge uygulamaları | NA |
| 14 | Mimari cephe ve vaziyet planlarında gölge uygulamaları | NA |
| 15 | Projelerde gölgenin mimari anlatıma katkısı ve gölge tonlarının belirlenmesi, uygulama | NA |
| 16 | FİNAL SINAVI | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 7 | 10 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 7 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 7 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|