| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Engelsiz Mimari | MİM3142 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aslı Sungur Ergenoğlu |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı | Selin Yıldız |
| Dersin Amacı | Herkes için tasarım konusunda farkındalık yaratılması ve özürlülere uygun tasarımla ilgili bilgiler ve bunların bina ve dış mekan tasarımı ile özleştirilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Konu ile ilgili yasal düzenleme örneklerinin, özürlülere uygun tasarım bilgilerinin hem kentsel mekan ve hem de yapılar ve yapı kısımları açısından irdelenmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım becerileri
- Örneklerden yararlanma becerisi
- İnsan davranışları
- Erişilebilirlik
- Yasal sorumluluklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ: Farklı İnsanlık Halleri- Özürlü Kişilere Sosyal ve Terminolojik yaklaşım- Engellilik Türleri / | NA |
| 2 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Erişilebilir/ulaşılabilir Tasarım ve Kapsayıcı Tasarım- evrensel tasarım- yardımcı teknoloji | NA |
| 3 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Ulaşılabilir tasarımla ilgili tanımlar- Antropometrik Ölçüler | NA |
| 4 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Yasal düzenlemeler | NA |
| 5 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Ulaşım/ | NA |
| 6 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Dolaşım | NA |
| 7 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Dolaşım | NA |
| 8 | YAPI TASARIMI: Girişler- Kapılar- Pencereler | NA |
| 9 | 1. ARA SINAV | NA |
| 10 | YAPI TASARIMI: Geçiş Yolları- Koridorlar- Yüzeyler | NA |
| 11 | YAPI TASARIMI: Seviye Farkları- Merdivenler- Rampalar-Asansörler | NA |
| 12 | YAPI TASARIMI: Tuvaletler ve Banyolar- Mutfaklar | NA |
| 13 | YAPI TASARIMI: Telefonlar, Çeşmeler, Su Soğutucular-Alarmlar- Bilgi ve İşaret Levhaları- Renk seçimi, Aydınlatma ve akustik- Engelliler için yangın güvenliği ve acil çıkışlar | NA |
| 14 | Proje sunuşlarının yapılması ve tartışılması 1 | NA |
| 15 | Proje sunuşlarının yapılması ve tartışılması 2 | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 15 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 5 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 3 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 1 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|