Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Engelsiz Mimari | MİM3142 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı Sungur Ergenoğlu |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı | Selin Yıldız |
Dersin Amacı | Herkes için tasarım konusunda farkındalık yaratılması ve özürlülere uygun tasarımla ilgili bilgiler ve bunların bina ve dış mekan tasarımı ile özleştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Konu ile ilgili yasal düzenleme örneklerinin, özürlülere uygun tasarım bilgilerinin hem kentsel mekan ve hem de yapılar ve yapı kısımları açısından irdelenmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım becerileri
- Örneklerden yararlanma becerisi
- İnsan davranışları
- Erişilebilirlik
- Yasal sorumluluklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ: Farklı İnsanlık Halleri- Özürlü Kişilere Sosyal ve Terminolojik yaklaşım- Engellilik Türleri / | NA |
2 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Erişilebilir/ulaşılabilir Tasarım ve Kapsayıcı Tasarım- evrensel tasarım- yardımcı teknoloji | NA |
3 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Ulaşılabilir tasarımla ilgili tanımlar- Antropometrik Ölçüler | NA |
4 | FARKLI İNSANLIK HALLERİ VE TASARIM İLİŞKİSİ: Yasal düzenlemeler | NA |
5 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Ulaşım/ | NA |
6 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Dolaşım | NA |
7 | DIŞ MEKAN TASARIMI: Dolaşım | NA |
8 | YAPI TASARIMI: Girişler- Kapılar- Pencereler | NA |
9 | 1. ARA SINAV | NA |
10 | YAPI TASARIMI: Geçiş Yolları- Koridorlar- Yüzeyler | NA |
11 | YAPI TASARIMI: Seviye Farkları- Merdivenler- Rampalar-Asansörler | NA |
12 | YAPI TASARIMI: Tuvaletler ve Banyolar- Mutfaklar | NA |
13 | YAPI TASARIMI: Telefonlar, Çeşmeler, Su Soğutucular-Alarmlar- Bilgi ve İşaret Levhaları- Renk seçimi, Aydınlatma ve akustik- Engelliler için yangın güvenliği ve acil çıkışlar | NA |
14 | Proje sunuşlarının yapılması ve tartışılması 1 | NA |
15 | Proje sunuşlarının yapılması ve tartışılması 2 | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 15 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 3 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|