Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İslam Mimarisinde Mekansal ve Morfolojik Analiz | MİM4142 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tülin Görgülü |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencileri farklı kültürlere ait güncel mimari ile tanıştırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaşlık kavramı-gelişme, modernlik, geleneksellik, çağdışılık kavramaları/ Doğu-İslam dünyası ve coğrafi sınırlar/ İslam Devletleri, mimarileri, mimarları/ konut - cami - eğitim -kültüryapıları .... kıyaslamalar-ortaklıklar- farklılıklar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Günümüz İslam Mimarisi hakkında bilgi. Araştırma yapma, yazılı ve sözlü anlatım.
- Çağdaşlık kavramı-gelişme, modernlik, geleneksellik, çağdışılık kavramları konularında bilgi sahibi olma
- Konut - cami - eğitim –kültür yapıları ile ilgili kıyaslamalar yapabilme –ortaklıklar ve farklılıkları ortaya koyabilme becerisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Çağdaşlık Kavramı, gelişme, geleneksellik, modernlik, | NA |
2 | Coğrafi sınırlar, ilgili ülkeler. | NA |
3 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
4 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
5 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
6 | Sınav | NA |
7 | Konut – farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
8 | Konut – farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
9 | Cami - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak/2.Ara sınav | NA |
10 | Kültür Yapıları - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak. | NA |
11 | Eğitim Yapılar- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
12 | Farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- Ödev sunuşları | NA |
13 | Diğer yapı tipleri - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
14 | Diğer yapı tipleri- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak-Ödev sunuşları | NA |
15 | Diğer yapı tipleri- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak-Ödev sunuşları | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | |
Uygulama | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 0 | |
Seminer/Workshop | 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|