| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş İslam Mimarisinde Mekansal ve Morfolojik Analiz | MİM4142 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tülin Görgülü |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencileri farklı kültürlere ait güncel mimari ile tanıştırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çağdaşlık kavramı-gelişme, modernlik, geleneksellik, çağdışılık kavramaları/ Doğu-İslam dünyası ve coğrafi sınırlar/ İslam Devletleri, mimarileri, mimarları/ konut - cami - eğitim -kültüryapıları .... kıyaslamalar-ortaklıklar- farklılıklar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Günümüz İslam Mimarisi hakkında bilgi. Araştırma yapma, yazılı ve sözlü anlatım.
- Çağdaşlık kavramı-gelişme, modernlik, geleneksellik, çağdışılık kavramları konularında bilgi sahibi olma
- Konut - cami - eğitim –kültür yapıları ile ilgili kıyaslamalar yapabilme –ortaklıklar ve farklılıkları ortaya koyabilme becerisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Çağdaşlık Kavramı, gelişme, geleneksellik, modernlik, | NA |
| 2 | Coğrafi sınırlar, ilgili ülkeler. | NA |
| 3 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
| 4 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
| 5 | Kentsel ölçekteki çalışmalar, farklı ülkeler, örnekler. | NA |
| 6 | Sınav | NA |
| 7 | Konut – farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
| 8 | Konut – farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
| 9 | Cami - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak/2.Ara sınav | NA |
| 10 | Kültür Yapıları - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak. | NA |
| 11 | Eğitim Yapılar- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
| 12 | Farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- Ödev sunuşları | NA |
| 13 | Diğer yapı tipleri - farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak- | NA |
| 14 | Diğer yapı tipleri- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak-Ödev sunuşları | NA |
| 15 | Diğer yapı tipleri- farklı ülkeler- farklı mimarlar kıyaslanarak-Ödev sunuşları | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | 0 | |
| Uygulama | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | 0 | |
| Seminer/Workshop | 0 | |
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|