| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1970 sonrası Dünya Mimarlığı | MİM3332 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimarlık bilgisinin ve pratiğinin 1970 sonrasındaki evriminin kavranması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 1970’den bugüne mimarlık bilgisi ve pratiği. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Güncel mimarlık üretiminin eleştirel bilincine varmak.
- Modernist paradigmaların tanınması
- Türkiye'de 1970 sonrası mimarlık ortamının tanınması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 1970’lerin bir kırılma noktası olarak tanımlanmasını gerektiren nedenler. Değişen ekonomik dengeler, yeni güç odaklarının doğuşu, gençlik alt kültürünün evrimi vd.. | NA |
| 2 | Modernizmin tıkanması, “biçim adına biçim” arayışları Eero Saarinen, Philip Johnson ve New York Beşlisi. | NA |
| 3 | Louis Kahn ve tarihselliğin modernist yorumu sorunsalı. | NA |
| 4 | Carlo Scarpa ve “over-designed” estetik. | NA |
| 5 | Popüler kültürün meşrulaştırılması sorunsalı ve Venturi. Postmodernizmin doğuşu ve ölümü. | NA |
| 6 | Modernist “revival” lar ve1990’larda mimarlık. | NA |
| 7 | Arasınav. | NA |
| 8 | Gelenekselcilik ve İslam dünyasındea modernite tıkanıklıkları. Moderniteye direnerek modenleşmek. | NA |
| 9 | Türkiye’de 1980’ler ve 1990’larda mimari: Popüler kültürün doğuşu ve sonuçları. | NA |
| 10 | Türkiye’de 1980’ler ve 1990’larda mimari: Metropolleşme olgusu ve mimarlık. | NA |
| 11 | Ödev sunuşları. | NA |
| 12 | Ödev sunuşları. | NA |
| 13 | Ödev sunuşları. | NA |
| 14 | Ödev sunuşları. | NA |
| 15 | Ödev sunuşları. | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|