Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Oran | MİM3352 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nuket Tuncer |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimarlık estetiğinde sıkça kullanılan oran, simetri, vb. gibi kavramların, özellikle Rönesans dönemi sanatçıları (Alberti, Palladio, vb.) tarafından tanımlandığını, Le Corbusier’in de ortaya koyduğu modulor ile modern çağa taşındığını görüyoruz. Lisans öğrencilerinin, geçmişteki mimarlık ürünlerini daha iyi değerlendirebilmeleri için söz konusu kavramlar konusunda bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Antikçağ’dan başlayarak doğada, sanatta, felsefede ve mimarlıkta oran kavramının irdelenmesi / mimarlıkta kullanılan oransal düzenler ile oranların sayısal ve geometrik tanımları / İlkçağ’dan Modern döneme (Le Corbusier) kadar geçen süreçte, orantı sistemleri gözetilerek planlanmış olan yapıların irdelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarihsel süreç içinde planlama ilkelerini etkileyen orantı sistemlerinin kavranması
- Daha dengeli ve nispetli tasarım yapabilme becerisi
- Mimarlık tarihi bağlamında oran konusunun kavranması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Çağ felsefesinde, doğada, sanatta ve mimarlıkta oran kavramının irdelenmesi. | NA |
2 | Mimarlıkta kullanılan oransal düzenler ve orantı sistemlerinin sayısal ve geometrik tanımları. | NA |
3 | Mimarlıkta kullanılan oransal düzenler ve orantı sistemlerinin sayısal ve geometrik tanımları. | NA |
4 | İlk Çağ mimarlıklarında oran kavramı: Mısır. | NA |
5 | Yunan mimarlığında orantı sistemleri. | NA |
6 | Etrüsk ve Roma mimarlıklarında orantı sistemleri. | NA |
7 | Arasınav. | NA |
8 | Ortaçağ mimarlıklarında oran kavramı: İlk Hıristiyan ve Bizans. | NA |
9 | Roman ve Gotik mimarlıklarında orantı sistemleri. | NA |
10 | Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde oran. | NA |
11 | Rönesans dönemi orantı sistemleri. | NA |
12 | Rönesans dönemi orantı sistemleri. | NA |
13 | Klasik Osmanlı dönemi yapılarının plan, kesit, görünüş krokileri üzerinde orantı sistemlerinin irdelenmesi. | NA |
14 | Le corbusier-modulor. | NA |
15 | Öğrenci sunuşları. | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|