| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Mesleğinin Tarihi | MİM3341 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bir profesyonel olarak mimarın ve mesleki pratiğinin değişiminin/gelişiminin tarihsel süreç içinde kavranması dersin amacıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Modern bir özne olarak mimarın ve pratiğinin tarihi ve dönüşümü. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık mesleğinin, başkalarının mekan gereksinimini biçimlendiren, diğer pratiklerden farklılaşmış, özelleşmiş bir pratik olarak tarihsel süreç içinde gelişiminin kavranması.
- Modernite bağlamında mimarlık mesleğinin kavranması
- Günümüz pratiklerinde mimarlık mesleğinin sorgulanması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar: Meslek, pratik, tarihsellik, gelenek, modernlik, bireysellik, öznellik, nesnellik. | NA |
| 2 | Antikite ve Roma dönemlerinde mimar ve pratiği. | NA |
| 3 | Doğu ve Batı’da Ortaçağ, ve mimarlık pratiği. | NA |
| 4 | Osmanlı Klasik Dönemi’nde mimarlık pratiği. | NA |
| 5 | Rönesans: Modern mimarın ortaya çıkışı. | NA |
| 6 | Aydınlanma dönemi ve Rasyonalizm: Mimarlık pratiği ve mimar kimliğinde radikal değişim. | NA |
| 7 | 19. Yüzyıl: Beaux-Arts ve Politeknikler; yaygın mimarlık eğitimi. | NA |
| 8 | Arasınav | NA |
| 9 | 20. Yüzyıl başı mimarlık pratiğinde dönüşüm: Wekbund ve Bauhaus. | NA |
| 10 | 1850-1950 yılları arasında mimarlık pratiğinin kapitalist koşullara eklemlenmesi: Amerika örneği. | NA |
| 11 | 20. yüzyılın ilk yarısında Türkiye: Modern mimar ve pratiğinin yerleşmesi. | NA |
| 12 | 1960 sonrası modern mimarlık pratiğinin eleştirisi. | NA |
| 13 | 1980 Sonrasında Türkiye’de mimar kimliği ve pratiği. | NA |
| 14 | Mimarlık pratiğinin ve kimliğinin küreselleşmesi. | NA |
| 15 | Mimar kimliği ve pratiğinin cinsiyeti: Kadın mimar olgusu. | NA |
| 16 | Arasınav | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|