Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım ve Sanatta Modernlik Sorunsalları | MİM4321 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunsallarının bilincine varılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Edebiyat ve müzikten mimarlık ve grafik tasarıma kadar 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunlarının disiplinlerarası çözümlemesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yeni bir yüzyılda pratiklerini gerçekleştirecek genç mimarların, sorunları gittikçe karmaşıklaşan tasarım dünyasında, kendi tasarımcı pozisyonlarını tanımlamaları için gerekli kavramsal düşünme becerisi.
- 20. yüzyıl sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunsallarının bilincine varılması
- Sanat ve tasarımda güncel sorunların kavranması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat ve tasarımın modern kavramlarına giriş. | NA |
2 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Temsiliyet. | NA |
3 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Avant-garde ve “yenilik çılgınlığı”. | NA |
4 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Öznellik ve nesnellik. | NA |
5 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Metin olarak sanat yapıtı. | NA |
6 | “Demir kafes”in muhalifleri: 19. yüzyıl bohemlerinden kayıp kuşağa. | NA |
7 | Arasınav | NA |
8 | “Demir kafes”in destekleyicileri: Tasarımın kullanım değerini statü değerine dönüştürümü. | NA |
9 | Aradaki çoğunluk: Popüler kültür. | NA |
10 | Müellifin ölümü. | NA |
11 | Modernist ideolojinin sonu: Karmaşıklık ve çelişki. | NA |
12 | Vernaküler ve kitsch. | NA |
13 | Cinsellik ve şiddet. | NA |
14 | Modernliğe dönüş: Küreselleşme ve öznenin kaynağı olarak “öteki”. | NA |
15 | Sanat ve tasarımda yeni kavramlar: Taklit, temellük, alıntı, örnekleme ve çalıntı. | NA |
16 | Arasınav | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 15 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|