Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım 1 | MİM1012 | 6 | 8 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Mimari Tasarıma Giriş |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari Tasarım 1 dersi, Veri Organizasyonu, Düşünsel Organizasyon ve Mekansal Organizasyon konularında biliş ve farkındalık sağlayarak Mimari Tasarıma Giriş sürecinde yaşanan ilk tasarım deneyiminden tasarım araştırma, geliştirme ve gerçekleştirme düzeylerine geçişi hedeflemektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yerle etkileşimli barınma işlevli bir yapının, yer-yapı-mekan ilişkileri, esnek program ve malzeme+strüktür+performans kriterleri doğrultusunda tasarım sürecinin deneyimlenmesidir. Tasarım süreci 3 modülde ve modülleri kuran ve açan soru ve ilgili kavramlarla ele alınmaktadır: Tasarımcı nasıl görür? - Veri Organizasyonu - Yer-yapı- mekan okuma Tasarımcı nasıl düşünür? - Düşünsel Organizasyon - Problem çözme yerine problem tanımlama Tasarımcı nasıl kurar? - Mekansal Organizasyon - Tasarım araştırma |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım için araştırma becerilerinin geliştirilmesi
- Tasarımın geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılması
- Mekanın tasarlanması becerisinin kazanılması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin genel yapısı hakkında görüşler bildirme | NA |
2 | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | NA |
3 | Proje alanları ve konuları üzerinde tartışma | NA |
4 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
5 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
7 | Ara Değerlendirme | NA |
8 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
9 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
11 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
12 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
13 | Ara Değerlendirme | NA |
14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
15 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 50 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 20 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 70 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|