Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Anlatım Teknikleri | MİM1031 | 4 | 6 | 2 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İbrahim Başak Dağgülü |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimari anlatım ve çizim tekniklerini geliştirmek , 2 ve 3 boyutlu ifade edebilme becerilerini kazandırmak (teknik resim) + Mimari tasarım olgusuna temel hazırlanabilmesi amacıyla öğrencilerin tasarladıklarını çizim haline getirebilmelerine yönelik iki ve üç boyutlu elemanlar yardımı ile anlama, algılayabilme, anlatabilme yeteneklerini geliştirmek (tasarı geometri) |
---|---|
Dersin İçeriği | Teknik resim: -Mimari gereçlerin tanıtımı ve kullanım ilkeleri -Çizim teknikleri & yazım kuralları, -İzdüşüm, -Ölçek, -Plan-Kesit- Görünüş -Avan proje, -Vaziyet planları ve arazi kesitleri, -Eğimli arazide yerleşim, -Merdiven (plan-kesit-görünüş) Tasarı Geometri: İzdüsüm kavramı, nokta, doğru, düzlem ve değisik konumlu cisim izdüsümleri, iliskileri ve problemleri. Aksonometrik perspektif |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari anlatım ve çizim tekniklerini öğrenmek
- 2 ve 3 boyutlu düşünebilme becerisini kazanmak
- Tasarımı 2 ve 3 boyutlu ifade edilme becerisini kazanmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme Listesi, Tasarı Geometri’ye giriş | NA |
2 | İzdüşüm olgusu ve tanımlar – Dik İzdüşüm (Monge metodu)-Yatay, düşey ve profil izdüşüm düzlemleri. Noktanın tarifi ve izdüşümleri. | izdüşüm düzlem maketi |
3 | Doğrunun tarifi ve doğrunun karakteristikleri. Özel ve yarı özel konumlu doğrular | gelişigüzel konumlu doğru maketi |
4 | Gelişigüzel konumlu doğrular (eğim açıları ve gerçek boyunun bulunması) | E: Tarama(kurşun kalem ile), E: Yazı çalışmaları |
5 | A4 Formatı, Yazım Tekniği Hakkında Bilgilendirme, Çizgi-çizgi türleri, U:Tarama( kurşun kalem ile) | E: Cisim Epürleri |
6 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | E: Cisim Epürleri, maket ev |
7 | 1. Ara Sınav | NA |
8 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | doğru-nokta ilişkisine ait uygulamalar |
9 | İzdüşüm Kavramı, U:Cisim epürü | maket ev uygulaması devam |
10 | Maket ev kesitler ve görünüşler | NA |
11 | Ev planı, kesitler ve görünüşler | özel ve yarıözel konumlu düzlem uygulamaları |
12 | 2. Ara Sınav, | NA |
13 | 1/100 Avan Proje Tekniği | A Plan |
14 | 1/100 Avan Proje Tekniği | NA |
15 | 15 Düşey sirkülasyon elemanları, Tek kollu merdiven çözümleri Asma kata çıkan merdiven tasarım | B Plan |
16 | FİNAL SINAVI | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | 10 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 5 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|