Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım 5 | MİM3012 | 6 | 8 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Mimari Tasarım 4 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Candan Çınar Çıtak |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı | Tuğçe Şimşekalp Ercan, Serhat Başdoğan, İlkim Markoç |
Dersin Amacı | Dersin içeriğinde sorun edinilen tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mimari bir gramer içerisinde çözümleme becerisini geliştirme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu proje atölyesinde mimari tasarımın tekrar, çoğaltma ve çeşitlendirme problemleri işlenmekte ve bu problemleri sistematik olarak yaklaşmanın yöntemleri konu edilmektedir. Konu aynı zamanda norm ve standart oluşturma, normlar ve standartlar üzerinde işlem yapma problemi olarak tanımlanmaktadır. Problemin ekonomik ve teknik boyutları kültürel ve ontolojik boyutları ile birlikte işlenmekte, üretim teknikleri, yapı malzemeleri ve nicelikleri, yaşama biçimleri ve alışkanlikları, varoluş, bellek gibi konuları ile birarada ele alınmaktadır. Tekrar, çoğaltma ve çeşitlendirme problemleri yeni yerleşim alanlarının yanı sıra, kent içindeki çöküntü alanlarını sıhhileştirme, kent içi düğüm noktalarında “karışık yapılaşma” (çarşı-büro-konut-otopark) konuları aracılığı ile de işlenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Var olan bir çevreye ait kentsel ve mimari verileri okuyabilmek, algılayabilmek bunlar arasında bağlam (senaryo/ konsept) geliştirerek konut yerleşimi tasarlama becerisi.
- Yerleşime ait üst ölçekte verilmiş kararları mimari ölçeğe indirgeyebilme becerisi.
- Tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mimari bir gramer (mekânsal, strüktürel, yapısal) içerisinde çözümleme becerisi.
- Mimari fikrin grafiksel anlatımında teknik yeterliliğin kazanılmasının yanı sıra konuya özgü sunum geliştirebilme becerisi.
- Takım çalışması yürütebilme.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma gruplarının belirlenmesi, Genel Açıklama, Arazi Gezisi | NA |
2 | Atölye çalışması, Konuya ilişkin seminer | Konuya ilişkin kaynakların taranması.Arazi maketinin yapılması. |
3 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
4 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
5 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 |
6 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 |
7 | 1.Ara Jüri Değerlendirmesi | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 |
8 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
9 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
10 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
11 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
12 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
13 | 2. Ara Jüri Değerlendirmesi | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
14 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/50 sistem detayı tasarımı. |
15 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/50 sistem detayı tasarımı. |
16 | Final jürisi, proje teslimi ve değerlendirilmesi | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|