Şehir ve Bölge Planlama ABD Şehir Planlama Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Şehir ve Bölge Planlama ABD Şehir Planlama Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans ve/veya yüksek lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-b) de belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programında öğrenim gören öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180 -240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Adayların, şehir ve bölge planlama disiplinin interdisipliner yapısı ile örtüşecek şekilde, başta mekan olmak üzere, çevre, toplum, ekonomi, hukuk ve politika gibi konu başlıkları altında, kentsel tasarım ölçeğinden ülke ve bölge planlama ölçeğine uzanan geniş bir yelpazede araştırma yapmalarına olanak sunan bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Doktora programından mezun öğrenciler akademisyen olmalarının yanı sıra kamu ve özel teşebbüslerde de araştırmacı olarak çalışma olanakları bulabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180-240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Analitik düşünme: Şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği niceliksel ve niteliksel analizleri yapabilme
- Eleştirel düşünme: Şehir planlama alanında doktora düzeyinde yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme
- Süreç yönetimini algılayabilme: Analiz-sentez, planlama, karar verme, inisiyatif kullanma süreçlerini şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği kapsamda algılayabilme ve kullanabilme
- Seçeneklere açık olma: Şehir planlama alanında doktora düzeyinde farklı planlama kuramlarını ve uygulamalarını dikkate alabilme; toplumun değişik kesimlerinin görüş ve taleplerini değerlendirebilme; planlama ilkelerinden ödün vermeden esnek olabilme, günceli izleme
- Meslek alanını tanımak için gereken bilgiye sahip olma: Şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği kapsamda kent, planlama ve tasarım konularını algılayabilme
- Şehircilik ilkeleri, planlama esasları ve kamu yararı kavramlarını özümseme ve doğal, kültürel, mekânsal ve sosyo-ekonomik sürdürülebilirlik kavramlarını kullanarak şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği kapsamda uygulayabilme
- Bilim alanındaki (planlama tarihi, kuramı ve planlamanın yasal, kurumsal ve politik bağlamı içinde) geçmiş ve güncel tüm temel kavramları özümseyebilme
- Teknoloji kullanabilme: Güncel teknolojiyi şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği düzeyde kullanabilme
- Etik değerlere saygı: Araştırmalarında evrensel bilim alanının; meslek alanı uygulamalarında ise mesleki etik norm ve standartların gerektirdiği değerlere uygun davranabilme
- Eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu kavrama ve meslektaşlarıyla kurumsal birlikteliği sürdürebilme
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
072PHD1 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD2 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD3 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD4 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
072PHD5 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD6 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD7 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
072PHD8 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBP6111 | Soylulaşma ve Kent | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6115 | Yöntembilim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6116 | Sanayi Coğrafyası ve Planlaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6110 | Sosyo-Ekonomik Değişim ve Kentleşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6113 | Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6102 | Ekolojik Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6117 | Sosyal Sermaye ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6101 | Anadolu Türk Şehri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP5110 | Türkiye'de Ekonomik Coğrafya-Politika ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6107 | Küreselleşme ve Küresel Kentler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6109 | Planlama Tarihi ve Planlamada Yeni Kuramsal Tartışmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6108 | Metropoliten Alanlarda Kent Formu, Yapısı ve Kentsel Ulaşım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6104 | Eşik Analizi Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6112 | Şehirsel Merkezlerde Desantralizasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6105 | İstanbul'un Mekansal Dinamikleri Planlama ve Kentsel Tasarım Konuları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6114 | Yaratıcı Kentler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBP6106 | Kentsel Yoksulluk, Toplumsal ve Siyasal Katılım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
SBP6111 | Soylulaşma ve Kent | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
SBP6115 | Yöntembilim | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
SBP6116 | Sanayi Coğrafyası ve Planlaması | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
SBP6110 | Sosyo-Ekonomik Değişim ve Kentleşme | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
SBP6113 | Toplumsal Hareketler | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
SBP6102 | Ekolojik Planlama | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
SBP6117 | Sosyal Sermaye ve Planlama | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 |
SBP6101 | Anadolu Türk Şehri | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 |
SBP5110 | Türkiye'de Ekonomik Coğrafya-Politika ve Planlama | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
SBP6107 | Küreselleşme ve Küresel Kentler | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
SBP6114 | Yaratıcı Kentler | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 |
SBP6106 | Kentsel Yoksulluk, Toplumsal ve Siyasal Katılım | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
SBP6104 | Eşik Analizi Yöntemleri | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
SBP6112 | Şehirsel Merkezlerde Desantralizasyon | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
SBP6105 | İstanbul'un Mekansal Dinamikleri Planlama ve Kentsel Tasarım Konuları | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
SBP6109 | Planlama Tarihi ve Planlamada Yeni Kuramsal Tartışmalar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
SBP6108 | Metropoliten Alanlarda Kent Formu, Yapısı ve Kentsel Ulaşım | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBP6000 | Doktora Tezi | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | ||||
PÇ-8 | X | X | ||||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-10 | X | X | X | X |