| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Ayrışma Mekanları | SBP2552 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tolga İslam |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Kentsel ayrışma/segregasyon kavramına yönelik teorik alt yapı oluşturulması ve mekânsal yansımalarının güncel örnekler üzerinden tartışılacağı bir zemin oluşturma |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kentsel ayrışma / segregasyon kavramına yönelik teorik tartışmalar, ayrışmanın nedenleri, sonuçları, farklı mekânsal formları, kentsel politikalar ile ilişkisi ve ayrışmayı ortadan kaldırıcı ya da etkilerini azaltıcı politika araçları / |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kentsel ayrışma/segregasyon kavramına yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenci dünyadan ve Türkiye’den güncel örnekler ışığında toplumsal ayrışmanın farklı mekânsal formlarına yönelik karşılaştırmalı bir analiz yapabilme becerisini kazanır
- Öğrenci kentsel ayrışma ile üst ölçekli politikalar arasındaki ilişkiyi sorgulama becerisi kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, ders içeriğinin anlatılması | İlgili okumalar |
| 2 | Ayrışma /segregasyon kuramları: tanım ve ortaya çıkaran nedenler | İlgili okumalar |
| 3 | Ayrışma /segregasyon kuramları: Toplumsal ayrışmanın / segregasyonun sonuçları | İlgili okumalar |
| 4 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Slum alanları, ghetto'lar | İlgili okumalar |
| 5 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Enformel konut alanları 1 | İlgili okumalar |
| 6 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Enformel konut alanları 2 | İlgili okumalar |
| 7 | Vize 01 | İlgili okumalar |
| 8 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Kapalı/korunaklı siteler 1 | İlgili okumalar |
| 9 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Kapalı/korunaklı siteler 2 | İlgili okumalar |
| 10 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Soylulaşmış mekanlar 1 | İlgili okumalar |
| 11 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Soylulaşmış mekanlar 2 | İlgili okumalar |
| 12 | Kentsel politikalar ve segregasyon | İlgili okumalar |
| 13 | Vize 02 | İlgili okumalar |
| 14 | Öğrenci sunuşları | İlgili okumalar |
| 15 | Öğrenci sunuşları | İlgili okumalar |
| 16 | Final sınavı | İlgili okumalar |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|