Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Ayrışma Mekanları | SBP2552 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tolga İslam |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kentsel ayrışma/segregasyon kavramına yönelik teorik alt yapı oluşturulması ve mekânsal yansımalarının güncel örnekler üzerinden tartışılacağı bir zemin oluşturma |
---|---|
Dersin İçeriği | Kentsel ayrışma / segregasyon kavramına yönelik teorik tartışmalar, ayrışmanın nedenleri, sonuçları, farklı mekânsal formları, kentsel politikalar ile ilişkisi ve ayrışmayı ortadan kaldırıcı ya da etkilerini azaltıcı politika araçları / |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kentsel ayrışma/segregasyon kavramına yönelik farklı teorik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenci dünyadan ve Türkiye’den güncel örnekler ışığında toplumsal ayrışmanın farklı mekânsal formlarına yönelik karşılaştırmalı bir analiz yapabilme becerisini kazanır
- Öğrenci kentsel ayrışma ile üst ölçekli politikalar arasındaki ilişkiyi sorgulama becerisi kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders içeriğinin anlatılması | İlgili okumalar |
2 | Ayrışma /segregasyon kuramları: tanım ve ortaya çıkaran nedenler | İlgili okumalar |
3 | Ayrışma /segregasyon kuramları: Toplumsal ayrışmanın / segregasyonun sonuçları | İlgili okumalar |
4 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Slum alanları, ghetto'lar | İlgili okumalar |
5 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Enformel konut alanları 1 | İlgili okumalar |
6 | Yoksulluğun mekânsal yansımaları: Enformel konut alanları 2 | İlgili okumalar |
7 | Vize 01 | İlgili okumalar |
8 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Kapalı/korunaklı siteler 1 | İlgili okumalar |
9 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Kapalı/korunaklı siteler 2 | İlgili okumalar |
10 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Soylulaşmış mekanlar 1 | İlgili okumalar |
11 | Zenginliğin mekânsal yansımaları: Soylulaşmış mekanlar 2 | İlgili okumalar |
12 | Kentsel politikalar ve segregasyon | İlgili okumalar |
13 | Vize 02 | İlgili okumalar |
14 | Öğrenci sunuşları | İlgili okumalar |
15 | Öğrenci sunuşları | İlgili okumalar |
16 | Final sınavı | İlgili okumalar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|