Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Kıyı Mekanlarında Dönüşüm ve Tasarım | SBP5203 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Koruma ve Planlama Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Dönüşüm ve Planlama Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Mekan Organizasyonu-Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Geçmişle günümüz arasında ilişki kurulabilecek en önemli mekanlardan birisi olan kent kıyısı kavramının sorgulanması, kıyı yaşam ve kültürü bağlamında kent kıyılarınının günümüz gereksinimleri ve dinamikleri ile birlikte kentsel yaşama adaptasyonunu sağlayacak dönüşüm ve tasarım yöntemlerinin araştırılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Yasal ve kavramsal boyutuyla kent kıyısı, kent kıyı ilişkisi, geçmişten günümüze kent kıyısının dinamikleri ve biçimlenişi, kıyı yaşamı ve kültürü, dönüşüm kavramı, kentsel kıyılarda dönüşüm ve tasarım, dünyada ve ülkemizde kent kıyısı dönüşümüne ilişkin uygulama ve tasarım örnekleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kıyı, kentsel kıyı ve dönüşüm kavramının yasal ve kavramsal olarak öğrenecektir
- Öğrencilerin kent kıyısı dönüşüm projelerine ilişkin araştırma, analiz ve değerlendirme yapma becerileri gelişecektir
- Öğrenciler yapılan araştırmaların sunulması ve paylaşımı konusunda beceri kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amaç, yöntem, kapsam ve içerik tanımı ve tartışma | NA |
2 | İnsan – çevre ilişkisi, çevre ve kentsel çevre kavramı, tartışma | Ders kitabı |
3 | Kıyı kavramının yasal boyutu ve gelişmesi, tartışma | Ders kitabı, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, Kıyı Mevzuatının Gelişimi ve Planlama, |
4 | Kıyı kavramının yasal boyutu ve gelişmesi, tartışma | Ders kitabı, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, Kıyı Mevzuatının Gelişimi ve Planlama, |
5 | Kent kıyı ilişkisi ve kentsel kıyı kavramı, tartışma | Ders kitabı, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, Kıyı Mevzuatının Gelişimi ve Planlama,Waterfront, The New Waterfront, |
6 | Kent kıyı ilişkisi ve kentsel kıyı kavramı, tartışma | Ders kitabı, 3621 sayılı Kıyı Kanunu, Kıyı Mevzuatının Gelişimi ve Planlama,Waterfront, The New Waterfront, |
7 | Kent kıyısı, süreç içinde değişen, kent kıyısını biçimlendiren dinamikler, tarışma | Ders kitabı, Waterfront, The New Waterfront, The Condition of Postmodernity, |
8 | Ara sınav | NA |
9 | Kıyı kültürü, yaşamı ve suyun hafızası, İstanbul üzerine tartışma | Ders kitabı, İstanbul’un Deniz Hamamları ve Plajları, Waterfront, The New Waterfront, Italian Aquascapes, |
10 | Dönüşüm kavramı ve kentsel kıyı dönüşüm planlama ve politikaları ile dünyadan örnekler, İstanbul ile karşılaştırma tartışma | Ders kitabı, İstanbul’un Deniz Hamamları ve Plajları, Waterfront, The New Waterfront, Italian Aquascapes, In Favour of Public Space, The Condition of Postmodernity. |
11 | Dönüşüm kavramı ve kentsel kıyı dönüşüm planlama ve politikaları ile dünyadan örnekler, İstanbul ile karşılaştırma tartışma | Ders kitabı, İstanbul’un Deniz Hamamları ve Plajları, Waterfront, The New Waterfront, Italian Aquascapes, In Favour of Public Space, The Condition of Postmodernity. |
12 | Dönüşüm kavramı ve kentsel kıyı dönüşüm planlama ve politikaları ile dünyadan örnekler, İstanbul ile karşılaştırma tartışma | Ders kitabı, İstanbul’un Deniz Hamamları ve Plajları, Waterfront, The New Waterfront, Italian Aquascapes, In Favour of Public Space, The Condition of Postmodernity. |
13 | Seminer, tartışma | NA |
14 | Seminer, tartışma | NA |
15 | Seminer, tartışma | NA |
16 | Seminer, tartışma | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 5 | 5 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 12 | 20 |
Sunum/Jüri | 8 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 5 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 12 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 8 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|