Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Arazi Kullanım Kararları ve Değerlendirme Yöntemleri | SBP2832 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Doruk Özügül |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste, şehir plancılar için büyük önem taşıyan karar aşaması hakkında bilgilenme, arazi kullanım kararlarının oluşturulmasında ve öncesindeki sentez aşamasında kullanılabilecek bazı önemli yöntemlerin ve örneklerin gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Planlama sürecinde karar verme, Arazi kullanım türleri, Arazi kullanım kararlarının oluşturulmasında karşılaşılabilecek olası sorunlar, Rasyonel karar vermede kullanılabilecek bazı değerlendirme yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler niceliksel analiz yapabilme becerisini kazanacaklardır.
- Öğrenciler yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerilerini kazanacaklardır
- Öğrenciler karar verebilme, insiyatif kullanabilme becerilerini kazanacaklardır.
- Öğrenciler esnek olabilme, günceli izleme becerilerini kazanacaklardır
- Öğrenciler plan seçenekleri kurgulayabilme becerisini kazanacaklardır
- Öğrenciler kentsel yerleşmelerin yapısı, yapılı çevrenin dönüşümü (konut, ulaşım, çevre) konularını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler çevre, çevre değerlerinin değişimi ve dönüşümü / sürdürülebilirlik konularını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler etik değerlere saygılı olmayı öğreneceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Dersin amaç, yöntem ve içeriği | NA |
2 | Çevre kavramı, planlamaya konu olan çevre türleri ve içerikleri, arazi kullanım türleri. | NA |
3 | Planlama sürecinde karar verme aşaması ve önemi. | NA |
4 | Arazi kullanım kararları ve çevre sorunları – 1 | NA |
5 | Arazi kullanım kararları ve çevre sorunları – 2 | NA |
6 | 1. Ara Sınav | NA |
7 | Planlamada analiz aşaması ve önemi. | NA |
8 | Analiz safhasından sentez üretme aşamasına geçerken kullanılabilecek yöntemler (elek analizi, eşik analizi vb.) | NA |
9 | Karar verme aşamasında yararlı teknikler – 1. | NA |
10 | Karar verme aşamasında yararlı teknikler – 2 | NA |
11 | Karar verme aşamasında yararlı teknikler – 3 | NA |
12 | Karar verme aşamasında yararlı teknikler – 4 | NA |
13 | 2. Ara Sınav | NA |
14 | Ödev Sunumu, Tartışma | NA |
15 | Ödev Sunumu, Tartışma | NA |
16 | Tartışma ve Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 7 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|