Dersin Amacı | Bu dersin amacı küreselleşen ve yeniden yapılanan dünya ekonomisinde kültürün ve yaratıcılığın rolünün irdelenmesi. Kültürel ve yaratıcı endüstrilerin tanımlanması ve bir motor güç olarak kentsel/bölgesel gelişimdeki rollerinin sorgulanması. Yaratıcı kent kavramının farklı perspektiflerden incelemeyi ve yaratıcı kent stratejilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışarak kentsel/bölgesel gelişime yön gösterecek kültür ve yaratıcılık odaklı politikalara ışık tutmayı hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği | Ekonomik yeniden yapılanma, bilgi toplumu ve yeni ekonominin itici güçleri olarak buluşçuluk, yaratıcılık. Yaratıcı ekonomi, kültürel ve yaratıcı sektörler kavramları, yaratıcı sınıf tartışması. Yaratıcı kent kavramsallaştırmaları. Kültürel ve yaratıcı kümelelerin kensel/bölgesel kalkınmadaki rolü, Kültürel planlama ve yaratıcı kent stratejilerinden örnekler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Marco Bontje, Sako Musterd “Creative industries, creative class and competitiveness: Expert opinions critically appraised
- Andy C. Pratt, (2008) “Creative Cities: The Cultural Industries and the Creative Class” Geografiska Annaler: Series B, Human Geography 90 (2): 107–117.
- Cook, P, Lazzaretti, L (2008) eds, Creative Cities, Cultural Clusters and Local Economic Development, EdwardElgar:Cheltenham, UK
- Johannes Wiesand,”The creative sector - an engine for diversity growth and jobs in Europe”
- ALLEN J. SCOTT, (2006) “Creative Cities: Conceptual Issues and Policy Questions” Journal of Urban Affairs, Vol. 28/No. 1.
- McCann Eugene J. 2007 “Inequality and Politics in the Creative City-Region: Questions of Livability and State Strategy,” IJJUR Volume 31.1 March188–96
-
Jamie Peck, (2005) “Struggling with the Creative Class,” IJJUR Volume 29.4 December , ss. 740–770
- Carl Grodach and Anastasia Loukaitou-Sideris, “Cultural Development Strategies and Urban Revitalization: A Survey Of Us Cities”
- Florida, R. (2002) The Rise of the Creative Class. New York: Basic Books
- McCann Eugene J. 2007 “Inequality and Politics in the Creative City-Region: Questions of Livability and State Strategy,” IJJUR Volume 31.1 March188–96
- Klaus R. Kunzmann, “Culture, Creativity and Spatial Planning”
- Thomas A. Hutton, "Trajectories of the New Economy: Regeneration and Dislocation in the Inner City"
- John Montgomery, “Creative Industry Business Incubators and Managed Workspaces: A Review of Best Practice
- Hans Mommaas/"Cultural Clusters and the Post-industrial City: Towards the Remapping of Urban Cultural Policy"
- Landry, C. (2000) Creative City: A Toolkit for Urban Innovators, Erathscan:London
- Power, D, Scott, A.J. (2004) eds. Cultural Industries and the Production of Culture, Routledge
|