Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Sit Alanlarında Planlama | SBP3592 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elif Örnek Özden |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ülkemizdeki planlama sistemi içinde kentsel korumanın yerini sorgulamak ve koruma-planlama ilişkisini kurgulayabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, koruma- planlama ilişkisini kurarak, kentsel koruma alanlarında yaşanan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilmesi beklenmektedir |
---|---|
Dersin İçeriği | Kentsel koruma kavramının gelişimi, kurumsal ve yasal yapılanması hakkında bilgi, planlama ilişkisi, kentsel koruma alanlarında yaşanan sorunlar, çözüm önerileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kentsel yerleşmelerin yapısı, yapılı çevrenin dönüşümü (konut, ulaşım, çevre) konularında bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci kent / planlama / tasarım kavramlarına ilişkin temel bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci çevre, çevre değerlerinin değişimi ve dönüşümü / sürdürülebilirlik konularında bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci planlama tarihi ve kuramı konularında temel bilgi birikimine sahip olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koruma ile ilgili tanımlar | NA |
2 | Koruma ile ilgili kuramlar | NA |
3 | Koruma anlayışının tarihsel süreç içinde gelişimi | NA |
4 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Kavramsal Gelişim | NA |
5 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Mevcut Yapılanma | NA |
6 | Ülkemizde Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasında Karşılaşılan Sorunlar-1 | NA |
7 | Ülkemizde Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasında Karşılaşılan Sorunlar-2 | NA |
8 | I.Ara Sınav | NA |
9 | Kentsel Sit Kavramı-Kentsel Sit Alanlarında Koruma-1 | NA |
10 | Kentsel Sit Kavramı-Kentsel Sit Alanlarında Koruma-2 | NA |
11 | Kentsel Sit Alanlarında Planlama- Koruma İlişkisi | NA |
12 | Kentsel Sit Alanlarında Yaşanan Sorunlar | NA |
13 | Kentsel Sit Alanlarında Etkin Olan Aktörler | NA |
14 | 2. Ara Sınav | NA |
15 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar-1 | NA |
16 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar-2 | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|