| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Sit Alanlarında Planlama | SBP3592 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Elif Örnek Özden |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Ülkemizdeki planlama sistemi içinde kentsel korumanın yerini sorgulamak ve koruma-planlama ilişkisini kurgulayabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, koruma- planlama ilişkisini kurarak, kentsel koruma alanlarında yaşanan sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilmesi beklenmektedir |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kentsel koruma kavramının gelişimi, kurumsal ve yasal yapılanması hakkında bilgi, planlama ilişkisi, kentsel koruma alanlarında yaşanan sorunlar, çözüm önerileri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kentsel yerleşmelerin yapısı, yapılı çevrenin dönüşümü (konut, ulaşım, çevre) konularında bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci kent / planlama / tasarım kavramlarına ilişkin temel bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci çevre, çevre değerlerinin değişimi ve dönüşümü / sürdürülebilirlik konularında bilgi birikimine sahip olur
- Öğrenci planlama tarihi ve kuramı konularında temel bilgi birikimine sahip olur
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koruma ile ilgili tanımlar | NA |
| 2 | Koruma ile ilgili kuramlar | NA |
| 3 | Koruma anlayışının tarihsel süreç içinde gelişimi | NA |
| 4 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Kavramsal Gelişim | NA |
| 5 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Mevcut Yapılanma | NA |
| 6 | Ülkemizde Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasında Karşılaşılan Sorunlar-1 | NA |
| 7 | Ülkemizde Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasında Karşılaşılan Sorunlar-2 | NA |
| 8 | I.Ara Sınav | NA |
| 9 | Kentsel Sit Kavramı-Kentsel Sit Alanlarında Koruma-1 | NA |
| 10 | Kentsel Sit Kavramı-Kentsel Sit Alanlarında Koruma-2 | NA |
| 11 | Kentsel Sit Alanlarında Planlama- Koruma İlişkisi | NA |
| 12 | Kentsel Sit Alanlarında Yaşanan Sorunlar | NA |
| 13 | Kentsel Sit Alanlarında Etkin Olan Aktörler | NA |
| 14 | 2. Ara Sınav | NA |
| 15 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar-1 | NA |
| 16 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar-2 | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|