| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölge Planlama | SBP2021 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ebru Seckin |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Planlama kademelenmesinin başlangıç noktasını oluşturan ülke ve bölge planlamasının önemi, süreçler ve analizler hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bölgesel ölçekte analiz, bölgesel kademelenme, bölgesel gelişme paradigmaları ve bölgesel kalkınma araçları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin bölgesel ölçekte düşünme becerisi (temel analiz teknikleri, güncel teorik yaklaşımlar ve bölgesel gelişme paradigmaları)kazanması
- Öğrencinin bölgesel ölçekli temel analiz tekniklerini öğrenmesi
- Öğrencinin bölge planlama üzerine geliştirilen güncel teorik yaklaşımları çözümleme becerisini elde etmesi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bölge Planlamaya giriş | - |
| 2 | Türkiye’de ülke ve bölge planlama | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 3 | Türkiye’de ülke ve bölge planlama (devam) | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 4 | Bölgesel ölçekte analiz (Nüfus ve Hizmetler) | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 5 | Bölgesel ölçekte analiz (Ulaşım ve Altyapı) | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 6 | Bölgesel ölçekte analiz (Doğal Yapı ve Tarım ) | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 7 | Kırsal kalkınma ve planlama | Sınava hazırlık |
| 8 | 1. ara sınav | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 9 | Bölgesel kademelenme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 10 | Bölgesel gelişme paradigmaları | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 11 | Bölgesel gelişme paradigmaları (devam) | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 12 | Bölge Planlamada Yeni Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar- Stratejik Planlama | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 13 | Bölgesel gelişme stratejisi olarak endüstriyel kümelenme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 14 | Kalkınma ajansı gezisi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 15 | Genel değerlendirme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
| 16 | 2. ara sınav | Sınava hazırlık |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 7 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Planlama 3 dersi ile birlikte grup olarak eşzamanlı verilmek üzere kurgulanmıştır. |
|---|