| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Planlamada Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | SBP2601 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Berna Dikcinar Sel |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Şehir planlama sürecinde CBS kullanım yöntem ve tekniklerinin öğrenciye aktarılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Coğrafi bilgi sistemleri nedir, tarihçesi, gelişimi, şehir planlamada CBS örnekleri. CBS paket programının kullanımı ve örnek uygulaması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci coğrafi bilgi sistemlerinin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve planlamada nerelerde kullanıldığı konularında bilgi sahibi olur.
- Öğrencinin uygulamalı derslerde (projelerde) gerekli analizleri CBS kullanarak yapmasına olanak sağlar.
- Öğrenci coğrafi bilgi sistemlerinin planlamada hangi alanlarda kullanıldığına dair bilgi edinir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri nedir, tarihçesi ve gelişimi. | NA |
| 2 | Dünyada ve ülkemizdeki CBS uygulama örneklerinin irdelenmesi. | NA |
| 3 | Coğrafi Bilgi Sistemi bileşenleri nelerdir? | NA |
| 4 | CBS'nin veri bileşeni, grafik veri ve grafik olmayan veri. | NA |
| 5 | CBS veri tabanının oluşturulması, veri yapıları ve veri standizasyonu. | NA |
| 6 | CBS'nin yazılım, donanım ve personel bileşeni. | NA |
| 7 | Kavramsal boyutta CBS oluşturulmasına yönelik dönemiçi ödevinin belirlenmesi. | NA |
| 8 | CBS amaçlı paket programın kullanımına başlama. | NA |
| 9 | Programın özellikleri. | NA |
| 10 | Grafik verinin oluşturulması, scan, digitize vb. sayısallaştırma yöntemleri | NA |
| 11 | Grafik veri özelliklerinin sorgulanması | NA |
| 12 | Grafik olmayan verinin oluşturulması ve grafik veri ile bağlantısının kurulması. | NA |
| 13 | Çeşitli sorgulama yöntemleri ile harita oluşturma tematik haritalar. | NA |
| 14 | Tematik haritalar. | NA |
| 15 | Mekansal analizler. | NA |
| 16 | Yarıyıl sınavı. | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|