Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Planlama VII | SBP4111 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Planlama 6 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Başkanlığı |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Seçilen konu çerçevesinde toerik bilgi birikimini uygulamaya aktarması. Öğrencinin bu kapsamda analiz, sentez ve planlama aşamalarını gerçekleştirmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu proje belirlenen bir tema ile bağlantılı olarak gerçekleştirilecek analiz, sentez ve çerçeve plan üretme aşamalarını içermektedir. Her dönem bölüm tarafından kabul edilecek olan temalar planlama gündeminde önem taşıyan güncel teorik ve pratik tartışma konuları ile ilişkili olarak belirlenecektedir. Bu projenin teorik kısmı çeşitli zorunlu ve seçimlik dersler ile desteklenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Karar verebilme, insiyatif kullanabilme, ekip çalışması yapabilme,
- Niceliksel ve niteliksel analiz yapabilme,
- Yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerileri.
- Kent / planlama / tasarım,
- Doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik sürdürülebilirlik bilgisi.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama7 temasının açıklanması, | NA |
2 | Temaya ilişkin okumaların tartışılması, Analizlerin tartışılması, | İlgili okumalar |
3 | Temaya ilişkin okumaların tartışılması, Analizlerin tartışılması, | İlgili okumalar |
4 | Temaya ilişkin okumaların tartışılması, Analizlerin tartışılması, | İlgili okumalar |
5 | Analiz çalışmalarının sonuçlandırılması, Yıliçi Sınavı - 1, | NA |
6 | Sentez çalışmalarının tartışılması, | NA |
7 | Sentez çalışmalarının tartışılması, | NA |
8 | Sentez çalışmalarının tartışılması, | NA |
9 | Sentez çalışmalarının sonuçlandırılması, Yıliçi Sınavı - 2, | NA |
10 | İlkesel Planların Geliştirilmesi, | NA |
11 | İlkesel Planların Geliştirilmesi, | NA |
12 | İlkesel Planların Geliştirilmesi, Planlama 8’de ele alınacak tema ve alt bölgelerin belirlenmesi | NA |
13 | Planlama 8’de ele alınacak tema ve alt bölgelerin belirlenmesi | NA |
14 | Genel değerlendirmeler | NA |
15 | Genel değerlendirmeler | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 12 | 15 |
Arazi Çalışması | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 5 | |
Arazi Çalışması | 2 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|