Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Planlama VI | SBP3052 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Planlama 5 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Başkanlığı |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1/5000 NİP belirlenen vizyon, stratejiler ve plan kararları bağlamında, 1/1000 Uygulama İmar Planın oluşturulmasıdır. Buna ilişkin olarak planlama ilke ve yaklaşımları, tasarım ilkeleri, uygulama araç yöntemleri, uygulama süreçleri, katılım, aktörler ve yasal yönetsel sistem kapsamında Uygulama İmar Planı, planlama, tasarım, süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1/5000 NİP Plan kararlarının 1/1000 UİP aktarıldığı, fiziki mekanda bu ölçekteki sorunların çözülmeye çalışıldığı, alternatif içeren önerilerin ve tasarımların geliştirildiği çalışmaları kapsamaktadır. Bu kapsamda koruma, sağlıklaştırma, yenileme, yeniden canlandırma, dönüşüm konularınıda içerecek şekilde, kent içinde temel işlev alanları ile birlikte diğer fonksiyonlar ve fonksiyonlar arasındaki ilişkiler UİP boyutunda uygulamaya yönelik olarak çalışılmaktadır. • NİP Doğrultusunda 1/1000 UİP planının hazırlanması • Uygulama İmar Planı, planlama, tasarım, süreçlerinin öğretilmesi • Planlama yaklaşımı ve plan kararları, plan ve tasarım ilkelerinin öğretilmesi, • Planlama tasarım boyutunda (1/1000-1/500 ölçeklte kütle etüdleri, bina parsel ilişkileri, ada boyutunda çözüm seçenekleri, ada ortası kullanımları, yapılaşma koşulları, mülkiyet, kesitler) • Üç boyutlu çalışmalar (maket, perspektif), • Planın gerçekleşme süreci (uygulama modelleri, uygulama araçları ve yöntemleri, aktörleri gerçekleşme süreci, eylem alanları ) • Plan çizim norm ve teknikleri (Plan lejandı, plan notları, plan raporu, hesaplar ) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci karar verebilme, inisiyatif kullanabilme, ekip ile çalışabilme becerisi kazanır
- Öğrenci yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme becerisi kazanır
- Öğrenci çevresel değerler ve sürdürülebilirlik konularında duyarlılık kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama stüdyosunun amacı kapsamı yöntemi ve beklentiler hakkında bilgilendirme | NA |
2 | 1/5000 NİP kararlarının değerlendirilmesi tartışılması ve stratejik eylem alanlarının saptanması | NA |
3 | Çalışma konuları kapsamında mahalle boytunda( Merkez ve yerleşik konut alanı) analiz sentez çalışmalarının tartışılması, planlama ilkeleri ve alana ilişkin alternatif plan şemalarının oluşturulması | NA |
4 | Mah ve alt bölge bazında alternatif plan şemaları ve plan yaklaşımlarının oluşturulması, | NA |
5 | Plan yaklaşımı ada boyutunda çözüm önerileri, ulaşım (yol en kesitleri ) kütle etüdü, yoğunluklar, merkez yerleşik konut ve diğer fonksiyonlar arası bağlantıların kurulması | NA |
6 | Kütle etüdleri ve üç boyutlu çalışmaların plana aktarılması, plan notu ve plan raporu çalışmaları, ve planın gerçekleşme süreçlerinin tartışılması | NA |
7 | Gelişme konut alanlarının planlanması, Analiz sentez bölgeleme ve planlama çalışmaları alternatif plan şemaları, plan yaklaşımları | NA |
8 | Gelişme konut alanlarının planlaması, merkez yerleşik konut ve diğer fonksiyonlar(turizm, sanayi, ulaşım donatı vd.) arası bağlantıların kurulması, çözüm önerileri planlama çalışmaları | NA |
9 | Gelişme konut alanı kütle düzeni, üç boyutlu çalışmalar, yapılaşma koşulları ve plan notlarının tartışılması | NA |
10 | Gruplar bazında planlama çalışmalarının tartışılması | NA |
11 | Ara teslim Yerleşme bütününde planlama çalışmalarının bütünleştirilmesi, Planın gerçekleşme süreci, uygulama aşamaları, katılım, aktörler, yasal yönetsel boyut, Plan notları ve plan raporunun hazırlanması, | NA |
12 | Gelişme konut ve diğer işlev alanlarında, planlama çalışmaları, ada parsel boyutunda çözüm önerilerinin geliştirilmesi, üç boyutlu çalışmalar | NA |
13 | Planın gerçekleşme süreci, uygulama aşamaları ve aktörlerin tartışılması , ada boyutunda çözüm önerilerilerinin geliştirilmesi ve üç boyutlu çalışmalar | NA |
14 | Yerleşme bütününe ait planlama çalışmalarının tartışılması, Tamamlanan 1/ 1000 ölçekli çalışmalar bağlamında 1/5000 revizyon ve planlama çalışmalarının genel değerlendirmesi | NA |
15 | Tüm planlama çalışmalarının genel değerlendirmesi, Gruplar arası değerlendirme, Proje teslim koşularının açıklanması | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 6 | 10 |
Arazi Çalışması | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 8 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 6 | 5 | |
Arazi Çalışması | 2 | 7 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|