Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kapsamlı Afet Yönetimi | SBP5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Dönüşüm ve Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Şengezer |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, günümüzde giderek artan deprem afet etkilerini minimize etmeye yönelik önlemlerin kurumsal ve teknik boyutta ülke örnekleri üzerinden tartışılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Afet kavramı, türleri, risk kavramı, riski tanımlama yöntemleri konusunda kavramsal ve yöntemsel bilgilendirme yapılarak, deprem afetlerin önlenmesinde planlamanın rolü ve mevcut risklerin azaltılmasında uygulanan yöntemler tartışılacaktır. Afet yönetimin kapsamı üzerinde durularak, çeşitli ülke sistemleri ile ülkemizin hukuki altyapısı değerlendirilecektir. Bu bağlamda planlama sistemi irdelenecek, sorunların çözümüne odaklanan kentsel eylem planlama süreçleri ile afet etkilerini minimize edecek planlama sistemleri irdelenerek ve tartışılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler afetler hakkında teknik bilgi sahibi olacaktır
- Öğrenciler afetleri önlemede kurumsal yapılanmanın önemi hakkında farkındalık yaratma sistemlerini yorumlayarak, afeti önleyici kurumsal sistemleri kurma kapasitesi geliştirme becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler planlamada afet önlemleri hakkında donanım sağlama bilgisi kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet kavramı ve afetler hakkında genel bilgi, Dünyada ve Türkiye’de afetler ve ekonomik etkileri | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
2 | Afet Yönetimine Genel Giriş | Araştırma konusu seçimi |
3 | Afet Yönetim İlkeleri | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
4 | Türkiye’de afet sonrası yaşanan sorunlar ve nedenleri | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
5 | Japonya’da afet yönetimi ve ilgili yasal düzenlemeler | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
6 | ABD’de Afet Yönetimi ve ilgili yasal düzenlemeler | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
7 | Filinler ve Kolombiya’da Afet Yönetimi | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
8 | Türkiye’de Afet Yönetimi ve ilgili yasalar | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
9 | Sismik Risk, Hasar Görebilirlik ve Sismik Tehlike kavramları | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
10 | Afet Senaryoları | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
11 | Planlamada afetin etkisini azaltıcı ilkeler ve tedbirler | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
12 | Mimari düzeyde afetin etkisini azaltıcı ilkeler ve tedbirler | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
13 | Planlamada Dönüşüm Projeleri | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
14 | Vize | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
15 | Seminerlerin dinlenmesi ve tartışılması | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
16 | Türkiye için Afet Etkilerini Azaltıcı Sistem Yaklaşımları | Verilen/verilecek kaynaklardan ilgili konunun okunarak, tartışmaya hazır olarak derse gelinmesi |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|