Dersin Amacı | Çevreyi duyarlı biçimde gözlemleme, algılama ve tepki gösterme,
Ayırt etme ve yargılamayı öğrenme,
Görsel ifade gücünü geliştirme
|
Dersin İçeriği | Planlama 1 dersi koşutunda yaratıcı düşüncenin geliştirilmesini amaçlayan bir derstir. Kapsamı; soyut düşünme, soyut düşünmenin geliştirilmesi ve ifade edilmesi, tasarım süreci ve tasarlananın farklı tekniklerde ifade edilmesi, şehir ve bölge planlama eğitimi çerçevesinde kentsel mekan ile ilgili çalışmalarda grafik anlatım ve sunuş teknikleri, bu tekniklerin öğretilmesi, örneklenmesi ve kullanımıdır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Bevlin, Marjorie Elliott, (1994), Design Through Discovery, The Elements and Principles, 2nd ed., (1985), Harcourt Brace College Publishers, Orlando/USA.
- Ching, Francis, (2003), Çizim, YEM Yayın – 89, İstanbul.
- Denel, Bilgi, (1981), Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara
- Doruk, Birsen, (1980), Temel Dizayn, İTÜ Mimarlık Fakültesi Basımı, İstanbul.
- Gürer, Latife, (1990), Perspektif ve Gölge, 2. baskı, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, İstanbul.
- Hotan, Harbi, (1978), Mimari Perspektif-Perspektif Gölge, Oktaş Yayın, Ankara.
- Kılıç, Levend, (2003), Görüntü Estetiği, 4.baskı, (1994), İnkılap Yayınları, İstanbul.
- Hedgecoe, John, (2003), Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, 5.basım, (1995), Remzi Kitabevi, İstanbul.
- Morçöl, Yılmaz, (1979), Perspektifte Deformasyon, DGSA Yayın no:66, İstanbul.
- Onat, Esen, (1995), Mimarlık, Form ve Geometri, 2. baskı, YEM Yayın, İstanbul.
- Porter, Tom ve Greenstreet, Bob, (1980), Manual of Graphic Techniques 1, Butterworth Architecture, Great Britan.
- Rasmussen, Steen Eiler, (1994), Yaşanan Mimari, Ö. Erduran, çev., Remzi Kitapevi, Çağaloğlu, İstanbul.
- Şahinler, Orhan, (1982), Artistik Perspektiv, İDGSA Yayın, No:87, İstanbul.
TÜBİTAK, (1987), Türkiye’de Kentsel Dış Mekanların Düzenlenmesi, Ankara.
- Vandyke, Scott, From Line to Design, 2nd ed., PDA Publishers Corporation, USA
|