Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bölgesel Planlama ve Kaynak Yönetimi | SBP5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Şengezer |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bölge planlamanın gerektirdiği disiplinler arası çalışma biçiminin uygulamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye'de belirlenecek NUTS 2 düzeyinde bir alan için; bölgesel problemlerin tanımlanması, alternatif bakış açılarının geliştirilmesi, bölgesel bir çerçeve ile stratejilerin geliştirilmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler alternatif modelleri değerlendirme ve uygun olanı seçebilme becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler bölge planının tüm konularının ele alınarak çözümlenmesi ve sonuçlandırılmasını öğrenecektir
- Öğrenciler teorik bilgilerle donanarak bu bilgileri kullanabilme ve problem çözme becerisi kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve bölgesel analizler | NA |
2 | Problem tanımlama | İlgili okuma |
3 | Problemin çözüm yöntemi | İlgili okuma |
4 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
5 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
6 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
7 | Bireysel sunumlar ve tartışma | İlgili okuma |
8 | Çalışma alanı için vizyon ve amacın tanımlanması | İlgili okuma |
9 | Tanımlanan vizyon ve amaç doğrultusunda hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
10 | Ara sınav | Sınav hazırlığı |
11 | Hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
12 | Hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
13 | Öğrenci Sunuşları | Sunuşlar |
14 | Öğrenci Sunuşları | Sunuşlar |
15 | Genel Değerlendirme | NA |
16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 5 | 25 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 5 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Dersin tüm program öğrencileri tarafından alınması önerilmektedir. |
---|