Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bölgesel Gelişme ve Planlama Kuramları | SBP5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Betül Şengezer |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bölge planlama alanındaki temel teorik altyapısının oluşturulmasını amaçlamaktadır. Bununla birlikte, YTÜ Bölge Planlama Yüksek Lisans programında bahar yarıyılında uygulamalı bir ders kapsamında açılan “Bölgesel Kaynak Yönetimi ve Planlama” dersinin teorik bakımdan tamamlayıcısı niteliğindedir. 15 hafta süresince çok sayıda teorinin incelemesi yapılacak ve bu teoriler ile Türkiye’nin bölge planlama deneyimi arasında bağlantılar kurulacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında bölgesel ekonomik gelişme ve bölge planlama alanının evrim sürecinde ortaya çıkan teorik yaklaşımlar tarihsel bir perspektiften ve aşağıda sunulan iki ana başlık altında ele alınacaktır: (1) Bölgesel ekonomik gelişmenin temelleri (Mekansal rekabet modelleri, yerseçim teorisi -bölge bilimi ilişkisi) (2) Bölgesel gelişme için alternatif kuram ve yaklaşımlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler alternatif modelleri değerlendirme ve uygun olanı seçebilme becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler bölgesel gelişme üzerine temel teorik bilgi birikimi sahibi olacaktır
- Öğrenciler bölgesel ölçekte kuram-kılgı bağını kurabilme becerisi kazancaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Bölge nedir? | NA |
2 | Bölgesel ekonomik gelişmenin temelleri (Yerseçim teorisi ve bölge bilimi) | ilgili okuma |
3 | Bölgesel ekonomik gelişmenin temelleri (Mekansal rekabet modelleri) | ilgili okuma |
4 | Bölgelerarası benzeşme kuramı | ilgili okuma |
5 | Bölgelerarası benzeşme kuramı (devam) | ilgili okuma |
6 | Bölgesel ekonomik farklılaşma kuramı | ilgili okuma |
7 | Bölgesel ekonomik farklılaşma kuramı (devam) | ilgili okuma |
8 | Bölgesel ekonomik gelişmede yapısalcı kuramlar | ilgili okuma |
9 | Bölgesel ekonomik gelişmede yapısalcı kuramlar (devam) | ilgili okuma |
10 | Bölgesel ekonomik gelişmede yapısalcı kuramlar (devam) | ilgili okuma |
11 | Politik örgütlenmeler ve bölgesel ekonomik gelişme | ilgili okuma |
12 | Politik örgütlenmeler ve bölgesel ekonomik gelişme (devam) | ilgili okuma |
13 | Neoklasik bakışın yeni yorumları – İçsel büyüme teorisi | ilgili okuma |
14 | Neoklasik bakışın yeni yorumları – Yeni ekonomik coğrafya | ilgili okuma |
15 | Bütünleşik bir bölgesel ekonomik gelişme kuramına doğru | ilgili okuma |
16 | Sınav | sınav hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Dersin tüm program öğrencileri tarafından alınması önerilmektedir. |
---|