Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim, Yönetim ve Planlama | SBP5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nazire Diker |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İletişim ve bilgi teknolojilerinin sürekli ve hızlı geliştiği günümüz toplumlarında küresel ilişkilerin hızla gelişmesi ile birlikte her alanda insanlık tarihindeki en hızlı gelişmeler, çeşitlenmeler, değişim ve dönüşümler gerçekleşmektedir. Her şeyin her an değişebildiği ve önceden tahmin edilmesinin giderek zorlaştığı "belirsizlik ortamında" mevcut düzen yeni ilişkilerin gerektirdiği ihtiyaçlar ve sorunlar karşısında kendi-kendine organize olmaya başlamıştır. Bir yandan küreselden yerele kadar her düzeyde devlet- yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları arasında yatay, diğer yandan farklı düzeyler arasında dikey iletişim- etkileşim kanalları ile bütünleşmeler, birlikte karar verme mekanizmaları ve tahmin edilemez bir güç olarak “sinerji” gelişmektedir. Bu sürecin ve sinerjinin anlaşılması, yönlendirilmesi ve yönetimi önemli bir konu haline gelmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Toplumsal Kuramlar ve Örgütlenme, Kaos ve Kendi-kendine Organizasyon Kuramları, Sinerjetik Paradigma - Toplumsal Sinerji ve Sinerjetik Toplum, Sinerjik Yönetim – Stratejik Yönetim Karşılaştırması, İletişimsel Eylem ve Örgütsel İletişim Modelleri, Yönetime Katılım Teknikleri, Sinerji Oluşturulması ve Yönlendirilmesi, Yetki ve sorumlulukların devri ve kendi – kendini yönetme, Uzlaşmanın inşası - Çatışma Yönetimi, Sinerjik Yönetim ve Türkiye’deki Kurumsal Kendi-kendine Organizasyon Deneyimlerinin Tartışılması (Bölge Kalkınma Ajansları – Birlikleri, Yerel Gündem 21 Uygulamaları, Sivil Toplum Kuruluşları Birlikleri, vs.) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimsel eylem ve örgütsel iletişim modellerini öğrenecektir
- Öğrenciler toplumsal kuramlar, yönetim, yönetişim ve organizasyon konularında bilgi sahibi olacaktır
- Öğrenciler birlikte planlama, katılım ve uzlaşmanın inşası konularında bilgi kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Kuramlar ve Örgütlenme | NA |
2 | Toplumsal Kuramlar ve Örgütlenme | İlgili okumalar |
3 | Kaos ve Kendi-kendine Organizasyon Kuramları | İlgili okumalar |
4 | Sinerjetik Paradigma - Toplumsal Sinerji ve Sinerjetik Toplum | İlgili okumalar |
5 | Sinerjik Yönetim – Stratejik Yönetim Karşılaştırması | İlgili okumalar |
6 | İletişimsel Eylem ve Örgütsel İletişim Modelleri | İlgili okumalar |
7 | Yönetime Katılım Teknikleri | İlgili okumalar |
8 | Sinerji Oluşturulması ve Yönlendirilmesi: Benzerlikler prensibine göre iletişim kanallarının - çalışma gruplarının oluşturulması | İlgili okumalar |
9 | Yetki ve sorumlulukların devri ve kendi – kendini yönetm | İlgili okumalar |
10 | Uzlaşmanın inşası - Çatışma Yönetimi | İlgili okumalar |
11 | Sinerjik Yönetim ve Türkiye’deki Kurumsal Kendi-kendine Organizasyon Deneyimlerinin Tartışılması – Bölge Kalkınma Ajansları - Birlikleri | İlgili okumalar |
12 | Sinerjik Yönetim ve Gündem 21 Deneyimlerinin Tartışılması | İlgili okumalar |
13 | Sinerjik Yönetim ve Gündem 21 Deneyimlerinin Tartışılması | İlgili okumalar |
14 | Öğrenci Sunuşları | Şunuş hazırlığı |
15 | Öğrenci Sunuşları | Şunuş hazırlığı |
16 | Sınav | Sınav hazırlığı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 31 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|