Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ve Avrupa Birliği Bölgesel Politikaları | SBP4901 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İnci Ataç Rosch |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tarihsel perspektifte Türkiye’nin bölgesel politikaları Avrupa ve Türkiye’deki bölgesel gelişme için bakış açısı getirecektir. Sosyo-ekonomik ve politik eğilimler mekansal yansımaları kadar tartışılacaktır. Temel amaç Avrupa birliği ile karşılaştırarak Türkiye’deki problemleri bölgesel ayrılıkları üzerine tartışmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin amacı, Avrupa Birliği ve Türkiye’nin bölgesel ayrılıklar ve problemler için anlayışı geliştirmek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin Avrupa Birliği'nin Bölgesel uygulamalarını kavraması.
- Öğrencinin Türkiye'nin bölgesel politikalarını değerlendirme becerisi kazanması
- Öğrencinin sosyo-ekonomik ve politik eğilimlerin mekansal yansımalarını tartışma becerisi edinmesi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve genel açıklama | NA |
2 | Bölgesel gelişme ve planlama ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yaklaşımlar. | NA |
3 | Türkiye ve Avrupa’daki tarihsel süreçte bölgesel gelişme | NA |
4 | Avrupa’da bölgesel ayrılıklar (İtalya, İspanya, Fransa, İskandinavya ülkeleri, Yunanistan ve Balkan Ülkeleri) | NA |
5 | Avrupa’da bölgesel ayrılıklar (İtalya, İspanya, Fransa, İskandinavya ülkeleri, Yunanistan ve Balkan Ülkeleri) | NA |
6 | Türkiye’de bölgeler, bölgesel gelişme ve bölgesel ayrılıklar | NA |
7 | Avrupa Birliği bölgesel politikaları | NA |
8 | Avrupa Birliğinde bölgesel ayrılıkları azaltma yolları; yapısal fonlar | NA |
9 | Türkiye’de bölgesel ayrılıkları azaltma yolları | NA |
10 | Türkiye ile Avrupa Birliği bölgesel gelişme politikalarının uyumlaştırılması | NA |
11 | Uyumlaştırma için çatışmalar | NA |
12 | Sunumlar | NA |
13 | Sunumlar | NA |
14 | Sunumlar | NA |
15 | Sunumlar | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|