| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Güç Elektroniği II | ELM3102 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | ELM3131 Güç Elektroniği I |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hacı Bodur |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim Şenol |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | DC-AC ve DC-DC Dönüştürücüler Hakkında Temel Bilgi ile Analiz ve Tasarım Becerisinin Kazandırılması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sürme ve Kontrol Devreleri / Bastırma ve Koruma Devreleri / Güç Kaybı ve Soğutma Kavramı / DC-DC Dönüştürücülerin Çalışma Prensibi, Özellikleri ve Türleri / Tek ve Çok Bölgeli Kıyıcı Türü DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Düşürücü, Yükseltici ve Düşürücü-Yükseltici DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Geri Dönüşlü ve İleri Yönlü DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Yarım ve Tam Köprü ile Push-Pull DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi / DC-DC Dönüştürücülerin Tasarımı / DC-AC Dönüştürücülerin (İnverterlerin) Çalışma Prensibi, Özellikleri ve Türleri / Tek Fazlı, Yarım ve Tam Köprü ile Push-Pull, Kare Dalga DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Tek Fazlı, Boşluklu Kare Dalga DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Tek Fazlı, PWM DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi / Üç Fazlı, Kare Dalga ve PWM DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi / DC-AC Dönüştürücülerin Tasarımı |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- DC-AC ve DC-DC Dönüştürücülerin, Çalışma Prensibi ve Özellikleri
- DC-AC ve DC-DC Dönüştürücülerin Kontrol ve Koruması
- DC-AC ve DC-DC Dönüştürücülerin Analiz ve Tasarımı
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sürme ve Kontrol Devreleri | |
| 2 | Bastırma ve Koruma Devreleri, Güç Kaybı ve Soğutma Kavramı | |
| 3 | DC-DC Dönüştürücülerin Çalışma Prensibi, Özellikleri ve Türleri | |
| 4 | Tek ve Çok Bölgeli Kıyıcı Türü DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 5 | Düşürücü, Yükseltici ve Düşürücü-Yükseltici DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 6 | Geri Dönüşlü ve İleri Yönlü DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 7 | Yarım ve Tam Köprü ile Push-Pull DC-DC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 8 | DC-DC Dönüştürücülerin Tasarımı | |
| 9 | DC-AC Dönüştürücülerin (İnverterlerin) Çalışma Prensibi, Özellikleri ve Türleri | |
| 10 | YILİÇİ SINAVI | |
| 11 | Tek Fazlı, Yarım ve Tam Köprü ile Push-Pull, Kare Dalga DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 12 | Tek Fazlı, Boşluklu Kare Dalga DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 13 | Tek Fazlı, PWM DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 14 | Üç Fazlı, Kare Dalga ve PWM DC-AC Dönüştürücülerin İncelenmesi | |
| 15 | DC-AC Dönüştürücülerin Tasarımı | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|