Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Barok Müzik Türleri ve Biçimleri | SAN6217 | 3 | 7.5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanatta Yeterlik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Koray Sazlı |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geç Rönesans döneminden başlayarak Barok dönem sonuna kadar Batı Avrupa çoksesli müziğinde ortaya çıkan tür ve biçimlerin ve müzikal gelişimin tarihsel bir bakışla değerlendirilip öğrenciye özümsetilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Barok dönemde ortaya çıkan müzikal tür ve biçimlerin incelemeli olarak ele alınması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Barok müzik türleri ve biçimleri bağlamında öğrencinin polifonik anlayışının gelişmesi
- Barok tür ve biçimlerinde kullanılan kontrpuan yazım tekniklerinin kavranması
- Geç Rönesans ve Barok dönemine ait ya da kontrapuntal teknikle yazılan müzik eserlerinin analitik bir yöntem çerçevesinde anlaşılması
- Barok döneme ait müzik kompozisyonlarındaki tarihsel gelişimin takip edilebilmesi
- Barok dönemde ortaya çıkan farklı tür ve biçimlerde yazılmış eserleri karşılaştırabilme ve stil farklarını ayırt edebilme yetisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel gelişim ve genel bakış, Rönesans’tan Barok’a geçiş | NA |
2 | Barok Dönem: İtalya / Monteverdi – Drama ve Opera’nın doğuşu ve Madrigal türündeki gelişim | NA |
3 | Tuşlu çalgı müziği – Cabeson, Salamone Rossi – Trio Sonata, Frescobaldi | NA |
4 | 17. yüzyılda Almanya: 30 Yıl Savaşları ve etkileri, Schütz / Pasyon | NA |
5 | Monteverdi sonrası İtalya: Landi, Carissimi,Cavalli, Cesti | NA |
6 | Oratoryo ve Konçerto | NA |
7 | 17. yüzyılda Fransa: Siyasal durum ve sanata bakış – Ballet de Cour / Lully | NA |
8 | Ara Sınav - Fransa’da tuşlu çalgı müziği: Chambonnieres, Froberger, L. Couperin | NA |
9 | Süit, Ölçüsüz Prelüd ve süsleme notaları; Doğaçlama | NA |
10 | Çalgı müziğindeki genel gelişimler / Vivaldi, Corelli | NA |
11 | 17. yüzyılda İngiltere: Siyasal durum ve sanata bakış – Purcell | NA |
12 | Alman tuşlu çalgı müziği: Akort sistemi ve tamperaman – Fransa: F. Couperin, Rameau | NA |
13 | Programlı müzik, Barok dans türleri | NA |
14 | Geç Barok: D. Scarlatti, Pergolesi; Bach, Haendel | NA |
15 | Bach, Haendel; Genel değerlendirme | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 30 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 5 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 4 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|